Segíthetünk?

Blog

e-kereskedelem

2017. május 31.

E-kereskedelmi trendek 2017-ben

Nem is olyan régen, néhány évvel ezelőtt a potenciális vásárlók még nem szívesen adták meg bankkártya adataikat egy online vásárlás során – nem bíztak az oldalban, a boltban vagy éppen a szállításban. Ma pedig az átlag felhasználó vásárlásainak több mint felét online bonyolítja. Éppen ezért kiemelt fontosságú egy stratégia kialakítása, mellyel megkülönböztetheted magad az egyre növekvő versenyben.

A következő néhány e-kereskedelmi pontot követve egyszerűbben átgondolhatod a 2017-es évre vonatkozó marketing terved és javíthatod e-kereskedelmi teljesítményed. A PracticalEcommerce oldalán Armando Roggio azokat a pontokat foglalja össze, amik szükségesek egy sikeres e-kereskedelmi marketing stratégia kialakításához. A MarTech oldalán Douglas Karr pedig a 2017-es év e-kereskedelmi trendjeit gyűjti össze 10 pontban.

e-kereskedelmi trendek 2017

e-kereskedelmi trendek 2017

Vegyük szemügyre az idei évre várható trendeket annak érdekében, hogy tudatosan kiaknázzuk az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket:

  1. A Black Friday és Cyber Monday vége – mivel már az év többi napjain sincs szükség a sorban állásra, sőt még csak el sem kell hagynunk a kanapét a vásárláshoz, az egyre növekvő e-kereskedelem csökkenti ezen napok hatását: kezd kialakulni a Cyber November fogalma, ami egy egész hónapos vásárlási hullámot jelent. Ráadásul egyre több cég évközben is meghirdet saját Black Friday vagy egyéb akciós napokat, lásd Emag vagy nem olyan régen a Maiutazas.hu.

  2. Személyesebb, dinamikus vásárlási élmény – egyre pontosabbak azon platformok, melyek nyomon követik a vásárlók döntéseit, viselkedését és képesek személyre szabott megoldásokat nyújtani, például releváns termék ajánlásokat biztosítani, amely javítja a vásárlási élményt.

  3. A fogyasztók és a mesterséges intelligencia kapcsolata – a csevegés botok (chatbot) képesek lesznek pontosan és hatékonyan megválaszolni minden online vásárlással kapcsolatos kérdést (pl. vásárlás, foglalás, ügyfélszolgálat), mely a felhasználói élmény javításához, a felhasználók elköteleződéséhez, a kosárérték növeléséhez fog vezetni.

  4. Pontos előrejelzés a következő vásárlásokról – az egyre növekvő adathalmazok gyűjtéséből és elemzéséből adódóan rendkívül pontos előrejelzések és prediktív modellek segítségével a felhasználókat ajánlatainkkal éppen akkor érhetjük el, amikor szükségük van rá.

  5. A mobil élmény tökéletesítése – ma már az online vásárlásokhoz vezető böngészések nagyobb része történik mobilon, mint asztali számítógépen. Éppen ezért a Google egyedi mobil indexeket biztosít, mellyel kihasználhatóak a mobil adta előnyök a mobilra optimalizált e-kereskedelmi oldalakon.

  6. Növekvő igény az aznapi kézbesítésre – 29%-a a fogyasztóknak hajlandó lenne többet fizetni az aznapi szállításért. Nem meglepő, hogy olyan piac vezetők, mint az Amazon felvette ezt a lehetőséget a szolgáltatásai közé. De nem kell ilyen messzire menni, pár hete a Next Direct ruházati márka Angliából 1 nap alatt kiszállította a megrendelt csomagot, extra díj nélkül.

  7. Értékesítés a közösségi médián keresztül – a fogyasztók 70%-át befolyásolják a közösségi média felületein elérhető márka- és termék ajánlások. Ezen felületek kihasználásával, omni-channel közösségi stratégia felállításával növelhetjük a márka ismertséget, mely további eladásokhoz vezethet.

  8. A HTTPS növekvő szükségessége – SSL kapcsolat nélkül a fogyasztók és az e-kereskedelmi szolgáltatást nyújtók is nagyobb veszélynek vannak kitéve az adathalászat tekintetében. A Google megerősítette, hogy az SSL bekerült a rangsorolási algoritmusokba.

  9. Omni-channel értékesítés – a többcsatornás vásárlók átlagosan több, mint 3-szor annyit költenek, mint az egycsatornás vásárlók. Komplex marketing stratégiák felépítésével a potenciás vásárlók elérhetőek a boltban, mobilon, vagy a vásárlási útjuk bármely más pontján is.

  10. Termék remarketing – Átlagosan hét érintkezési pont szükséges ahhoz, hogy egy vásárlót visszairányíts az oldaladra: a remarketing ma már nélkülözhetetlen része minden sikeres e-kereskedelmi stratégiának.

Ahhoz, hogy az imént felsorolt trendeket követni tudjuk, egyértelműen szükség van néhány kulcs tényező meglétére az e-kereskedelmi marketing stratégiában. A pontos mérések, a tartalom marketing, a megfelelő felület, valamint az e-mail és egyéb remarketing listák mind elengedhetetlen kellékei a sikeres stratégia megvalósításának.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!