Segíthetünk?

Blog

SEO

2012. február 09.

Hogyan éljük túl a Pandát?

Mi is az a Panda és hogyan védekezhetünk ellene? Megosztunk veletek pár tippet, hogy hogyan őrizhetitek meg pozíciótokat, forgalmatokat a Panda „támadások” közepette is.

panda-seo

A Panda egy Google algoritmus változás, amit néhány éve indítottak el először Amerikában, azzal a céllal, hogy a gyenge minőségű oldalakat száműzze a találati listák első helyeiről.

Változatos látogató források

Általános szabály, hogy a Google-ból érkező organikus forgalom nem lehet több az összes forgalom 40%-ánál. Nézzük meg ezt egy egyszerű példán keresztül:

Vegyünk egy webáruházat, ami kizárólag síléceket árul télen-nyáron. Az, hogy nyáron keveset ad el az egy dolog, de mi van akkor, ha a tél enyhe lesz? Nagy valószínűséggel csődbe megy, mert forgalma jelentősen lecsökken. Azonban, ha ez a webáruház már túra eszközöket, esetleg egyéb kültéri-beltéri sport felszereléseket is gyárt, máris több lábon áll.

Ugyanezen okból kifolyólag fontos, hogy ne csak egy forgalmi forrásra alapozzuk oldalunk látogatottságát, hisz bármilyen kis változás bevezetése óriási forgalom visszaeséseket okozhat.

Egyedi tartalom

Nem tudjuk elégszer elmondani, hogy az egyedi tartalom már kiemelt fontossággal bír, sőt azt is mondhatnánk, hogy a tartalom a király. Vegyük a fáradtságot és írjunk egyedi szöveget honlapunkra és meglátjuk, hogy a Google ezt pozitívan fogja értékelni.
Több külföldi oldal is beszámolt már a Panda okozta veszteségekről. Több ilyen cikket olvashattunk a SearchEngineWatch oldalon is, ahol részletesen láthattuk a svájci, az olasz és a spanyol nyertes és vesztes oldalak adatait. Egyes oldalak megjelenésük 98,59%-át is elvesztették. Jól látszik a Panda „pusztítása” az Indeed.cz-nél, ahol minden tartalom lekerült a honlapról.

Minőségi linkek

A linkek a SEO fontos részei, ezért fontos, hogy honlapunkra is sok, minőségi link mutasson. Fontos, hogy változatos link- és kísérőszöveggel, változatos helyekre kerüljenek ki linkjeink, hogy minél természetesebbnek tűnjön a linképítés. Azonban vigyázzunk, mert sok külföldi és hazai cég kínál potom pénzért több ezer linket, amiket pár nap (ne adj Isten esetleg 1-2 óra alatt) elhelyeznek külföldi, hazai linkfarmokon, ömlesztve, kategóriák nélkül. Ezek a linkek nemhogy segítenének, de még ronthatnak is az eredményeinken.

Sok hirdetés

Mivel a Panda a minőségi, egyedi tartalmat keresi, ezért azon oldalak, melyek sok hirdetést tartalmaznak, megüthetik a bokájukat. Senki sem szereti bogarászgatni, hogy mi az értékes tartalom és mi nem, ezért ha kevesebb hirdetést helyezünk az oldalon azzal nemcsak a Panda dühét kerüljük el, de látogatóink elismerését is elnyerhetjük.

Összegzés

Természetesen az egyedi szövegírás, a linkelés nem egyszerű, sőt időigényes folyamat, de ha szeretnénk megőrizni pozíciónkat vagy szeretnénk azon javítani, akkor mindenképpen érdemes ezzel foglalkozni.

Ugye, hogy így már nem is olyan ijesztő ez a Panda?

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!