Segíthetünk?

Blog

SEO

2015. január 27.

SEO és Tartalommarketing: Mi várható 2015-ben?

Mint minden év, úgy a tavalyi esztendő is rengeteg változást hozott az online marketing világában, ez különösen igaz a SEO-ra és a tartalommarketingre. De mi várható idén? Milyen irányba megy tovább a keresőoptimalizálás?

Úgy gondolom, hogy 2015-ben a SEO egyre inkább technikai „sporttá” válik, míg a keresési helyezéseket elsősorban a tartalommarketing fogja meghatározni. A SEO legfontosabb feladatai (kulcsszókutatás, meta tag-ek, index kérdések, stb.,) gyakorlatilag a tartalommarketinget fogják támogatni, és a hangsúly már egyre inkább az utóbbira helyeződik át. Azon cégek, akik elvégzik ugyan a szükséges SEO beállításokat, de a tartalomgyártásra nem fókuszálnak megfelelően, gyakorlatilag bukásra vannak ítélve.

SEO & Tartalommarketing

Ugyanez várhat azokra az oldalakra is, melyek nem fordítanak megfelelő figyelmet weboldaluk eszközökre történő optimalizálására, vagyis azok a felületek, amelyek nem reszponzívak, vagy nem megfelelően optimalizáltak mobil- és tablet készülékekre, ne számítsanak sok jóra. Ezt az irányt erősítik azok a trendek is, melyeket 2014-ben a Google fejlesztésein tapasztalhattunk. Ezek rávilágítottak arra, hogy a cég egyre inkább figyelembe veszi és támogatja ezen eszközöket is, gondoljunk csak az új mobil eszközök elemzésére alkalmas felületre a Webmaster rendszerében.

Express / Implied link

Az elmúlt időszakban azt tapasztalhattuk, hogy a Google fontos különbséget tesz az ún. Express link-ek és az Implied link-ek között. Míg előbbi gyakorlatilag a hagyományos linkeket jelenti, addig az „implied” úgy tartalmazhat utalásokat, márka említéseket, stb., hogy igazából nem is hivatkozik hagyományos módon egy weboldalra. Hogy a linkelésnek ezen formája mennyire befolyásolható az egyelőre még kérdéses, de azt semmiképpen sem javasoljuk, hogy oldalunk organikus forgalmának javítása érdekében erre alapozzunk, hiszen nem tudhatjuk, hogy a Google szemében honnan számít a tevékenység spammelésnek.

SEO & Tartalommarketing

Nyilvánvaló és köztudott tény, hogy a Google rangsorolási algoritmusa fokozatosan teret enged a közösségi felületeknek és funkcióknak is. Eddig ezen rendszerek közül érhető módon a Google+ kapta a legnagyobb befolyást, ám a keresőóriás közösségi rendszerének a vártnál messzemenőkig eltérő sikeressége miatt, 2015-ben várhatóan sokkal nagyobb teret fognak kapni azok a social rendszerek, amelyek eredményesebb aktivitást és interakciót tudnak kiváltani felhasználóikból (Facebook, Twitter, Instagram).

Jövőkép

Ebben az évben egyértelműen várható a SEO szerepének negatív erősödése. Azt tudtuk eddig is, hogy a megfelelő linkprofil és az oldalunkra mutató, lehető legkevesebb káros link a SEO stratégia egyik igen fontos eleme, de most úgy tűnik, hogy a rossz linkek még kártékonyabbak lesznek, mint valaha. A spam célú linkek ugyanakkor nem csak egy hibás stratégia vagy a rossz linképítés eredményei lehetnek: ilyen linkekkel támadni is lehet, hiszen megfelelő számú, kártékony hivatkozással akár el is tüntethetünk az online világból egy weboldalt. Nyilván tisztában vannak ennek veszélyeivel a Google szakemberei is, így 2015-ben fontos feladatuk lesz a szándékosan elhelyezett, ártó szándékú linkek kiszűrésének megoldása.

Azt gondolom, hogy a SEO és a tartalommarketing 2015-ben már nem lehet egy vállalat különálló, rejtett tevékenysége. Akik élnek a lehetőséggel és kihasználják a bennük rejlő potenciálokat, úgy az eredményük a versenytársak online beelőzése lehet, míg ugyanennek téves alkalmazása akár cégük teljes pusztulását is okozhatja. A SEO és tartalommarketing mára a vállalat stratégiai tevékenységének fontos alappilléreként képzelhető csak el.

(A cikk a forbes.com összeállítása alapján készült.)

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Levente 1999-ben kezdte pályafutását általános marketinggel, az online kommunikáció 2005-től vált szakterületévé. Elsőként a Young and Rubicam cégcsoporthoz tartozó Wunderman BTL ügynökségnél szerezett jelentősebb tapasztalatot, melyet később a CID Direkt Marketing ügynökségnél hasznosított. A közel 20 fős ügynökségnek 5 évig volt operatív igazgatója. A Klikkmánia keresőmarketing és performance ügynökséget 2012 januárjától 2023 szeptemberéig vezette, a cég társtulajdonosaként. Azóta az ügynökség SEO vezetőjeként a keresőoptimalizálási feladatokért felel.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!