Színfalak mögött – A keresőmarketinges II.
Az előző bejegyzésben elkezdtük bemutatni, hogy milyen szakterületekhez kell manapság értenie egy keresőmarketingesnek. A mostani bejegyzésünkben röviden ismertetjük a maradék hármat is. Kezdjük a közösségi marketinggel!
Közösségi marketing
Néhány éve még azt sem tudta senki, hogy a közösségi média mi fán terem. A Facebook, az IWIW, a Twitter, a LinkedIN, a különféle blogok egyre nagyobb szerepet kapnak a cégek életében. Próbáljunk meg például keresni egy olyan multinacionális céget, amely nem szerepel a Facebook-on! Ugye, hogy nehéz lenne egyet is mondani?
A közösségi marketing fő feladata, hogy növelje a különböző közösségi oldalakról érkező látogatók számát, és megismertesse a céget, a terméket/szolgáltatást a fogyasztókkal.
Webergonómia (Usability)
A weboldal jó felépítése nagyon nehéz feladat, hisz a legtöbb elemnek megvan az úgymond „szokásos”, jól bevált helye. Az „Adatvédelem”, az „Általános szerződési feltételek” linkek a legtöbb esetben a honlap láblécében kapnak helyet, míg a „Kereső doboz” részt a honlap jobb felső részénél szoktuk a leggyakrabban keresni.
Egy jól felépített oldal sokat segíthet a SEO-nak is, hiszen, míg a SEO behozza a látogatókat, addig a webergonómia segítségével a honlapon tarthatjuk őket.
Tartalomépítés
Az egyedi tartalom manapság az egyik legfontosabb SEO tényező. Olyan tartalmat kell készíteni weboldalunkra, mely hasznos a látogatók számára és ezzel együtt a SEO céljainkat is teljesíti. Ha el tudjuk érni, hogy a látogató visszajöjjön oldalunkra, akkor számolhatunk azzal is, hogy tovább ajánl minket barátainak, ismerőseinek is.
Alapszabály, hogy a látogatóknak írjunk szöveget és ne a keresőmotoroknak, de ne hagyjuk ki a SEO szempontokat sem (kiemelések, címsorok, stb.)!
Összegzés
Mivel az internet – sok egyéb területhez hasonlóan – rendkívül gyorsan fejlődik és változik, ezért a fent említett területek is folyamatosan változnak. Jelenleg ez az 5 legfontosabb szakterület, melyet alaposan ismernie kell egy keresőmarketinges szakembernek.
Természetesen mindegyik tudásfajta mögé beilleszthetünk egy-egy specialistát, de ma már egy-egy terület alapos ismerete nem elég a sikerek eléréséhez. A keresők algoritmusai egyre mélyebben vizsgálják az oldalakat, így ezek a területek gyakran összemosódnak.