Segíthetünk?

Blog

SEO

2014. január 23.

A vendégblogolás halála?

Matt Cutts, a Google search spam team vezetője kemény hangvételű bejegyzést tett közzé személyes blogján, amely szerint a vendég blogolás halott, legalábbis amit SEO vagy linképítési célból végeznek.

vendegblogolas-keresooptimalizalas-matt-cuttsA bejegyzés bevezetőjében Matt Cutts még arról ír, hogy általában véve halott a vendég blogposztok írása, később pontosítja a mondandóját, mely szerint szigorú kijelentése csak a SEO célú taktikára vonatkozik.

A Google egyik legnépszerűbb és egyben leggyűlöltebb személyisége szerint a vendég blogolás egy nagyszerű dolog volt, amit a SEO tönkretett. Úgy véli, ha a vendégposzt SEO célból készül, akkor az spamnek minősül.

Matt Cutts korábban már számos alkalommal rémisztgette a SEO világát, és többször is volt már alapja a személyesnek tűnő véleményformálásnak (például a Panda update megjelenése előtt), azaz most sem kizárt, hogy hivatalosan is fellépnek a manipulatív céllal létrehozott vendégblog posztok ellen (például valamilyen Google filter segítségével).

Ráadásul nem ez az első ilyen megnyilvánulása a Google-nek – és Matt Cuttsnak – a témában. Onnan indult az állásfoglalás, hogy használjunk lehetőleg nofollow linkeket, alkalmazzuk mértékkel, míg most eljutottunk oda, hogy a vendég blogolás “spam”.

 

Miről szól a vendégblogolás valójában?

Való igaz, hogy a link builderek egy része félreérti a vendég blogolást – vagy inkább szándékosan másra használja, mint amire szolgál -, és taktikának tekinti. Ezzel szemben ez egy stratégia, amely segíthet a hitelességünk növelésében és a közösségünk építésében. Magyarán a jó vendégposzt sok mindent épít, de lehetőleg a linkeket a legkevésbé (közvetlenül legalábbis, közvetve jól segítheti a természetes linkek fejlődését).

Abban Matt Cutts-nak egyértelműen igaza van, hogy a web tele van olyan blog bejegyzésekkel, amelyeknek gyenge minőségű a tartalmuk (például duplikált) vagy kulcsszavas linkeket tartalmaz. Sőt, blogok tömege létezik, amelyeket élő felhasználó sohasem látogat, csupán SEO céllal hozták létre. A hír egyértelműen figyelmeztető jelzés az ilyen módon linket építőknek, hogy állítsák le ténykedésüket.

Amit kerülni kell

Matt Cutts fenti megnyilvánulása miatt nincs szükség pánikszerűen törölgetni a korábbi vendég posztjainkat. Színvonalas, nem kizárólag SEO célból írt bejegyzéseket továbbra is lehet írni, néhány publikációs helyet viszont érdemes kerülni:

  • Blogokat, melyek mindenféle tartalmat megjelentetnek a lehető legrövidebb időn belül, gyanúsan enyhe feltételekkel
  • Blogokat, ahol moderálás nélkül rögtön megjelennek a beküldött tartalmak
  • Blogokat, melyeknek nem állapítható meg a témája, és nincs körülhatárolható célcsoportja
  • Blogokat, weboldalakat túl sok hirdetéssel (a gyenge tartalom/hirdetés arány rossz felhasználói élményt eredményezhet, amit előbb utóbb a Google is leminősítéssel fog értékelni)
  • Földrajzilag irreleváns blogokat
  • Blogokat, melyek ritkán tesznek közé saját tartalmakat
  • A blogat, weboldalakat gyenge webdesignal, zavaros architektúrával
  • Blogokat, social média jelenlét nélkül (lehetnek kivételek)
  • Blogokat, melyek fake közösségi média támogatottsággal rendelkeznek
  • Google büntetésben lévő blogokat
  • Blogokat, amelyeket ritkán frissítenek

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

A Klikkmánia volt SEO vezetője, az integrált marketing stratégia megszállottja. Korábban a Neo Interactive SEO és UX specialistájaként dolgozott, azt követően pedig a Brandlift SEO üzletágáért felelt.

7 hozzászólás

Teljesen jogos amit Matt ír. Mint a SEO-ban mindig, itt is a minőség számít. A vendég postot megjelenítő oldal mennyire tekinthető minőségi weboldalnak, maga a post minősége, és a linkelt weboldal minősége is számít.

Írta: Prunk-Éger Edgár
2014. január 23.
Válasz

Így igaz, ezek mellett a szerzőnek is van autoritása, akihez köthető a publikáció (bár ez a tartalom minőséghez kapcsolható).

Írta: Boros Norbert
2014. január 23.
Válasz

A minőségi tartalom pedig nem lehet mind összesen 1000-1500 karakter, ha egy valamire való bejegyzést szeretnénk megírni jóval több kell. Ami még lényeges lehet a kimenő linkek száma, ami mesterkélt ott a kimenő linkek száma is jóval magasabb a teljes cikk állományhoz képest, így ebből látható a spam tevékenység.

Írta: Evenich András
2014. január 23.
Válasz

A tartalom hosszából önmagában nem következik a minőség (az esélye kétségtelenül nagyobb), ezt is mint minden más szignált nem izoláltan, hanem a többi faktorral együttesen értékeli a Google.

Írta: Boros Norbert
2014. január 27.
Válasz

Csupán egy kérdésem lenne. Mondj mondjuk egy blogot, ami biznisz célú, aminek idehaza árthat ez a fejlemény!

THX 😉

Írta: István
2014. január 24.
Válasz

Itt nem nevesítenék konkrét blogokat, inkább a magyar piacon mi fake (senki által nem látogatott, a Google számára készül) oldalakkal szoktunk találkozni.

Írta: Boros Norbert
2014. január 27.
Válasz

„Itt nem nevesítenék konkrét blogokat” a lehető legrosszabb válasz!

1. mert nem ismersz ilyet
2. az olvasókra bízom! 😉

Írta: István
2014. január 31.
Válasz

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!