Segíthetünk?

Blog

2021. február 16.

16 YouTube trend a 2021-es évre

A Youtube kétségkívül kikerülhetetlenné vált a videós tartalomgyártás megosztás terén. Ahhoz, hogy jól teljesítsünk ezen a platformon szükséges, hogy ismerjük a legfontosabb YouTube trendeket.

A következő kép számai meglehetősen beszédesen mutatják meg a jellemző irányokat, amiket cégtulajdonosként, piaci résztvevőként, influencerként és hirdetőként is érdemes figyelembe venni.

  1. A YouTube tovább növekszik

A járvány miatti korlátozások tovább segítették a YouTube növekedését. Percenként több, mint 400 órányi videó kerül feltöltésre, naponta 1 milliárd órát meghaladó videónézés történik. 

Hiteles, megbízható forrásnak tartják a felhasználók marketing és szórakoztatás területén is.

  1. YouTube és a járvány: küzdelem az álhírek és félretájékoztatás ellen

Válság esetén különösen felértékelődik a social médián keresztül elérhető információ. Ezzel párhuzamosan vannak jelen a hamis információk is.

A YouTube egyre inkább elkötelezett a hamis információk és félretájékoztatások elleni fellépésben. 

Külső, objektív forrásból származó információt is szolgáltat a járvánnyal kapcsolatban.

Több, mint 200.000 videót távolítottak el a felületről a COVID19 és oltásokkal kapcsolatos hamis információtartalom miatt.

  1. YouTube Live

A felhasználók leginkább azokat a videókat kedvelik, amik történetet mutatnak be.

Ezekre érdemes leginkább a livestream videókat használni:

  • Kérdezz-felelek session
  • Termékbemutató
  • A márka új influencerének bemutatása
  • A márka történetének bemutatása
  1. Lebilincselő termékvideók

Az online vásárlók 80%-a keres videót, hogy tájékozódjon megvásárolni kívánt termékekkel kapcsolatban.

Az elmúlt 2 évben megduplázódott a “melyik terméket válasszam” videók megtekintési ideje.

A márkáknak különösen ajánlott a termékbemutató és vásárlási útmutató tartalmú videók közzététele a saját, és együttműködő partneri csatornákon.

  1. Hogyan csináld videók (így készült…)

A “hogyan csináljam…” keresések találati listáján a YouTube videók jelentős részt foglalnak el a szöveges találatok mellett, és a YouTube-n nézett videók nagy hányadát alkotják. 

A cégünk marketing tevékenységének fókuszát oda kell helyeznünk, ami a vevőknek igazán számít. 

Az ilyen tartalmaknál különösen fontos a “customer insight”, vagyis a valós vevőktől érkező személyes nézőpontú visszajelzés megjelentetése. Hosszú távon ez a lehető legrelevánsabb tartalom, amit a brand építésére felhasználhatunk. 

  1. Felhasználók által választott tartalom

Az utóbbi időben egyre nagyobb versenyben kell a közönség figyelmét megszerezni, így a tartalomgyártók körében egyre gyakoribb, hogy megkérdezik a nézőket. A visszajelzések alapján határozzák meg a következő tartalmakat, vagy akár életük egy döntését.

A döntésért cserébe érdeklődést és elköteleződést kaphatunk a követőktől.

  1. Reggeli-esti rutint bemutató videók

Az elmúlt években 80%-kal nőtt az ilyen tartalmú videók nézettsége. 

Különösen érdemes ehhez a tartalom típushoz fordulni a szépségápolási és napi fogyasztási cikkek marketingjében, és együttműködő YouTuberek videóiban célzottan időt vásárolni.

  1. 360 fokos videók

Egyre többen használják ki ezt a lehetőséget, hogy minden oldalról, egyéni nézőpontokból mutassuk meg a termékeinket, mintha saját kezükbe vennék és megforgatnák.

Ez a formátum kiemelkedő érdeklődést és kötődést eredményezhet.

9. Youtube hirdetések A TV hirdetések felett 

Nem sokkal ezelőtt a televízió (TV) volt a választott csatorna az üzleti hirdetések számára. Azonban a közelmúltban a a vállalkozások kevesebb bevételt realizálnak a tévéhirdetésekből. Az internetes hullám elsöpörte a TV fő műsoridejét, és nem meglepő módon lassanként a vállalkozások eltávolodnak a tévéhirdetésektől.

A Google tanulmánya szerint  A fogyasztók elsősorban a YouTube-ot nézik mobilon főműsoridőben

  • A felnőttek 75% -a otthon nézi a YouTube-ot mobileszközökön.
  • A fizetős YouTube mobilhirdetés 84% ​​-kal nagyobb valószínűséggel vonzza a fogyasztók figyelmét, mint a tévéhirdetések.

10. Hírességek (celebek) csatornái 

A mainstream hírességek minden eddiginél közel akarnak lenni rajongóikhoz. tba rajongóikkal.

Az olyan funkciókkal, mint például az Instagram Stories, a hírességek könnyedén közzétették a rajongók elkötelezettségét és többre vágyó tartalmat.

Azonban az utóbbi időben a YouTube-csatorna trendje újrafogalmazza, hogy a hírességek hogyan lépnek kapcsolatba rajongóikkal. A YouTube-csatornán a hírességek mostantólhitelesebbnek tartott videotartalmat is szállíthatnak. A professzionálisan előállított tartalommal ellentétben a kulisszák mögötti tartalom új dimenziót hozott létre a hírességek videotartalmaival, így azokrelevánsabbá  váltak.

A hírességek YouTube csatornái személyiségközpontúak. Ez azt jelenti, hogy a hírességeknek ki kell “ugraniuk” a szakmai  világból, és a rajongóknak az élet másik oldalát kell megmutatniuk. Ez önmagában jól kiszámított lépés sok A-listás celeb számára, és sokan hajlandók megtenni a lépést. A lépés elhomályosította a határokat a hírességek és a közösségi média befolyásolása között. 

  • A márkák együttműködhetnek hírességekkel, és kihasználhatják a beépített követő bázist.
  • A népszerű YouTube-csatornákkal rendelkező hírességek beépített fogyasztói bázist biztosítanak a márkák számára.
  • Mivel a hírességek a kulisszák mögötti videókat mutatják be, új fogyasztókat is vonzanak.

11. Docuseries 

A „Docuseries” kapcsolódó, dokumentumfilm stílusú videók sorozatát jelenti szegmensenként. Ezek a videók napjainkban nagyon népszerűek, és az influencerek, valamint a független alkotók élik a hullámot. Néhány híresség ezen a trenden nagyon jól szerepel, mint például  Ariana Grande és Shane Dawson.

12. ASMR 

Az Autonomous Sensory Meridian Response (ASMR) videók nem a szokásos YouTube-tartalmak. Egyedülálló és professzionálisan készített videók, elsősorban bizonyos hangok és látvány megjelenítéséhez. A videók célja, hogy bizonyos érzéseket idézzenek elő, amelyek kielégítőek és megnyugtatják a nézőket.

Az ASMR videók általában olyan dolgokat tartalmaznak, mint a suttogás, a főzés, a könyvolvasás, a cosplay, az étkezés stb. A videó kategória sok néző szívét elnyerte, és az ASMRtists online közössége folyamatosan növekszik.

13. Youtube, mint keresőmotor

A videomarketing egyre növekszik, mivel egyre több marketingszakember igyekszik kihasználni annak előnyeit. Valójában a HubSpot State of Inbound tanulmánya szerint a marketingesek 45% -a többet költ a YouTube marketingjére, mint bármely a csatornára. A marketingesek beáramlása a YouTube-hoz azt jelenti, hogy a siker eléréséhez nem csak kreatív videofelvételi készségekre és ajánlott videoszerkesztő szoftverekre van szükség.

Ahhoz, hogy nagyobb konverziót és nagyobb megtérülést érjünk el a videomarketingből, alapos ismeretekre van szükség a YouTube keresőmotorjának optimalizálásáról. 

14. Ugly to beauty kihívás 

Az Ugly to Beauty kihívás videókat olyan alkotók készítik, akik nagy ismeretekkel rendelkeznek a szépségápolási és bőrápolási termékekről. Ahogy a neve is mutatja, a YouTube alkotói megosztják ezeket a videókat azzal a szándékkal, hogy segítséget nyújtsanak a nézőknek, különösen azoknak, akik először lépnek be a kozmetikába. Ez a kategória nagy elérést hozott az online környezetben, és megbízható közösségi média marketing stratégiának bizonyult a B2C vállalatok számára .

15. Fenntartható életmód 

Úgy tűnik, hogy a fogyasztók, különösen a szépség szekotrban, jól akarnak kinézni, ugyanakkor jó életet élni. Leegyszerűsítve: a mai fogyasztók fenntarthatóbb és minimalista életmódra vágynak. Ezek a videók életre kelnek a YouTube-on, miközben egyre több néző fordítja a figyelmet a környezetbarátabb termékekre és szolgáltatásokra. A trend nem új keletű, de mindenképp érdemes figyelni rá, különösen az ingatlan-, szépség- és vendéglátóipar márkáin.

Figyelemre méltóan szaporodnak a videók olyan kategóriákban, mint a „csomagolás mentes termékek”. Ebben a videókategóriában az alkotók olyan termékek felhasználásával örökítik meg magukat, amelyek fenntarthatóbb lehetőséget kínálnak. Egy másik kategória, amely hullámzást vált ki a YouTube-on, a minimalista életformát népszerűsítő videók, ahol az alkotók a nomád életmód érdekében kiköltöznek a szabadba és abszolút low budget megoldásokat alkalmaznak és kímélik a környezetet. 

16. A Gamerek átveszik az irányítást 

A játékok egyre népszerűbbek, mivel a konzolok és a PC-s platformok egyre hozzáférhetőbbek. Ez a játék streamingjét, kommentárjait és áttekintését a YouTube egyik népszerű tartalomformájává teszi. 2020 harmadik negyedévéig mintegy 910 000 egyedi csatorna volt a YouTube Gaming Live szolgáltatásban szerte a világon. A YouTube azonban nem a vezető platform. 2019-ben az internetezők több mint 9 milliárd órát sugároztak a Twitchen. A YouTube csak alig több mint 2,68 milliárd órát regisztrált. A YouTube Gaming azonban egyre nagyobb mértékben nő. A pandémiát megelőző növekedése + 16% volt, szemben a Twitch + 20% -ával. És sok népszerű játékcsatorna a YouTube-tól származik. Itt vannak a legnépszerűbb játékcsatornák az előfizetők száma szerint rangsorolva 2020-ban.

  1. PewDiePie – 107 millió
  2. Fernanfloo – 38,2 millió
  3. VEGETA777 – 31,3 millió
  4. Markiplier – 27,1 millió
  5. VanossGaming – 25,3 millió
  6. jacksepticeye – 25,2 millió
  7. Ninja – 24,1 millió
  8. DanTDM – 23,9 millió
  9. Talking Tom – 21,6 millió
  10. TheDonato – 20,2 millió

Az elkövetkező években, amikor a YouTube sokkal népszerűbbé válik, több játékcsatorna felbukkanására számíthatunk. És rengeteg partner van, ahol támogatási és tartalmi partnerségeket lehet elérni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!