Segíthetünk?

Blog

2023. március 28.

3 új funkcióval bővül a Google Discovery-hirdetés

A Google Discovery hirdetéseket új funkciókkal frissülnek, hogy a márkák kitűnhessenek a legvonzóbb hirdetési felületeken, többek között.

  • A közönség érdeklődését felkeltő termék feed
  • Termékszintű jelentéskészítés és adatközpontú modell (data-driven  attribution)
  • Növekedés mérése a konverzió növekedési kísérletekkel

Új, vonzó elrendezések és termék feed

A hirdetők különféle elrendezéseket használhatnak, például négyzet alakú és álló, hogy vonzóbb és hatásosabb hirdetéseket hozzanak létre.

Ezzel a funkcióval a hirdetők érdeklődési körük és szándékaik alapján jeleníthetnek meg termékeket a fogyasztóknak. A kereskedők életstílusú képeket és tömör szövegeket használhatnak a Google Merchant Center katalógusából, hogy relevánsabb hirdetéseket jelenítsenek meg.

A Google a korai teszteléseikből kiindulva a termék feedek értékesítési vagy lead generálási célokat szolgáló Discovery-hirdetésekbe való bevonása átlagosan 45%-kal több konverziót eredményezhet hasonló műveletenkénti költség mellett.

Frissített jelentés és mérés

A hónap későbbi szakaszában a hirdetők termékszintű jelentésekkel nyomon követhetik Google Merchant Center katalógusaik teljesítményét a terméktáblázatokban olyan mutatók alapján, mint a megjelenítések vagy kattintások. Ez azt jelenti, hogy azok a kiskereskedők, akik sokféle terméket hirdetnek, képesek lesznek felismerni, hogy mely terméktípusok keltenek nagyobb érdeklődést, és megtehetik a megfelelő üzleti tevékenységet.

A második negyedévtől (Q2) kezdődően a Discovery-hirdetők az adatvezérelt hozzárendelés (DDA) révén pontosabb képet kaphatnak kampányaik teljesítményéről a Google ökoszisztémájában. A DDA az alapján jóváírja a konverziókat, hogy az egyének hogyan lépnek kapcsolatba a hirdetésekkel, és a fiókadatok alapján azonosítja, mely kampányok gyakorolják a legjelentősebb hatást az hirdető üzleti céljaira. Ezt az információt az olyan automatikus ajánlattételi stratégiákkal kombinálva használhatja, mint a Maximális konverzió, hogy még több konverziót generáljon.

A Google becslései szerint azok a hirdetők, akik más atribúciós modellekről adatközpontúra váltanak, általában 6%-os konverziónövekedést tapasztalnak.

Konverziónövekedési kísérletek

A kampányok hatékonyságának pontos felmérése érdekében a Google tavaly bevezette a konverziónövekedési kísérleteket. Ez az egyik legújabb mérési megoldásuk, amely lehetővé teszi a hirdetők számára a növekményes konverziók meghatározását akár a felhasználók, akár a földrajzi elhelyezkedés alapján.

A Discovery-hirdetéseket és cselekvésre ösztönző videókampányokat egyaránt futtató hirdetők a konverziós növekedést földrajzi hely alapján funkcióval mérhetik a hatásukat. A programban való részvétellel kapcsolatban Google-ügyfélképviselőhöz javasolt fordulni. 

Miért érdekes ez számunkra?

Ezek az új eszközök segíthetnek a hirdetési kampányok hatékonyabb optimalizálásában. A termékszintű jelentések használatával a hirdetők azonosíthatják, mely termékek keltenek nagyobb érdeklődést, és ennek megfelelően intézkedhetnek. Az adatközpontú hozzárendelés segít pontosan mérni a hirdetési kampányok üzleti célokra gyakorolt hatását, míg a Konverziónövekedés-kísérletek betekintést nyújtanak a kampány által generált növekményes konverziókba.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!