Segíthetünk?

Blog

2023. október 12.

5 Google Analytics jelentés, amelyről minden PPC marketingszakembernek tudnia kell

Az Universal Analytics egy pillanat alatt könnyen használható jelentéseket biztosított a marketingesek számára. A GA4 megjelenésével most az a feladatunk, hogy megtanuljunk egy új kezelőfelültet, és újra létrehozzuk a jelentéseket.

Ez a cikkben öt Google Analytics jelentést mutat be, amelyek segítségével gyorsabban hozzájuthatunk a szükséges információkhoz a PPC-kampányokkal kapcsolatos stratégiai döntések meghozatalakor.

Ezek a jelentések segítenek:

  • Elemezni és bővíteni a közönségszegmenseket a PPC-kampányokban.
  • Bővíteni a PPC kulcsszó készletet
  • Azonosítani a sikeres, a csatorna tetején tett cselekvéseket

1. Érdeklődési szegmens jelentés

Ahogy a Google Ads kulcsszóegyezési típusai lazultak az elmúlt néhány évben, közeli változatok vették át a kampányokat. Ennek eredményeként a célzott PPC kulcsszavakat lazábban kezelik, és a Google megpróbál úrrá lenni a felhasználói szándékokon. Emiatt célközönségünk viselkedésének megértése elengedhetetlen a sikerhez.

Az Érdeklődési szegmens jelentés pontosan ezt segíti.

A Universal Analytics korábbi kezelőfelületén ezt a jelentést „Piacon belüli szegmensek” jelentésnek hívták.

Bár kissé nehezebb megtalálni, az érdeklődési körök jelentés megtalálható a Google Analytics 4-ben is.

A jelentés megkeresése: a Jelentések > Felhasználó > Demográfiai adatok menüpont alatt található.

A jelentés alapértelmezés szerint országonként jeleníti meg az adatokat. Az érdeklődési körről szóló jelentés megtekintéséhez kattintsunk a lefelé mutató nyílra ország szerint, és válasszuk az Érdeklődési kört.

Nézzük a GA4 felhasználói demográfiai adatait.

Ez a jelentés a webhelyen vásárló felhasználók érdeklődési szegmenseinek típusait mutatja be (a Google Ads esetében).

A jelentés főbb jellemzői lehetővé teszik, hogy:

  • Szegmentáljunk korábbi vásárlók vagy konvertálók szerint, hogy azonosítsa a megcélzandó legrelevánsabb érdeklődési szegmenseket.
  • Rendezzük az adatokat a legmagasabb bevétel vagy konverziós arány szerint.
  • Releváns és konvertáló érdeklődési szegmenseket meglévő Google Ads-kampányokká rétegezze.
  • Létrehozzunk új PPC kampányokat, amelyek kizárólag ezeket a szegmenseket célozzák.

2. Site Search jelentés

Ez a jelentés a PPC-n kívül számos okból hasznos.

A Google Analytics 4 jelentésének segítségével megérthetjük, hogy a felhasználók hogyan keresnek, hogy megtalálják azt, amire szükségük van a webhelyen.

A jelentés főbb jellemzői:

  • Tájékozódjunk a folyamatban lévő kulcsszóstratégiáról.
  • Bővített kulcsszólistákat biztosít a valós felhasználói viselkedés alapján.
  • Határozzuk meg a várható és a tényleges keresési viselkedés lehetséges hiányosságait.

Ha már a hiányosságokról beszélünk, a Site Search jelentés segít kiaknázni a jelenlegi hiányosságokat is.

Tegyük fel például, hogy van egy esküvői meghívókat kínáló webhelyünk, amely megfelelő termékválasztékot kínál különböző témájú esküvőkhöz.

A Webhelyről indított keresés jelentés használatakor egyre több a „rusztikus” kifejezésre történő keresés – de egyik találat sem rendelkezik ilyen rusztikus hangulattal!

Ez tájékoztathatja a termékmarketinget arról, hogy van kereslet az ilyen típusú termékekre, és ennek megfelelően intézkedhetnek, bővíthetik a palettát.

A Webhelyről indított keresés jelentés megkereséséhez lépjünk a Jelentések > Elköteleződés > Események oldalra. (Report > Engagement > Events) oldalra.

Keressük meg a „view_search_results” eseményt, és kattintsunk rá.

Miután rákattintottunk, keressük meg a „search_term” egyéni paraméterkártyát az oldalon.

Néhány fontos megjegyzés a keresési kifejezések adataival kapcsolatban:

  • A jelentés használata előtt létre kell hozni egy új egyéni dimenziót (esemény hatókörű), hogy megjelenjenek a keresési kifejezés eredményei.
  • A Google Analytics csak akkor jelenít meg adatokat, ha azok elérik a minimális összesítési küszöböt.

Bár nem olyan robusztus, mint a Universal Analytics korábbi Site Search jelentése, alapvető adatokat szolgáltat az események számáról és a keresési kifejezésenkénti összes felhasználóról.

3. Referrals Report

A Hivatkozások jelentés megmutatja azokat a legnépszerűbb webhelyeket, amelyek forgalmat irányítottak a webhelyünkre, és azt, hogy ezek közül a felhasználók közül valamelyik konvertál-e.

A jelentés megkereséséhez lépjünk a Jelentések > Ügyfélszerzés > Forgalomszerzés oldalra.

A hivatkozási csatorna webhelyeinek megtekintéséhez kattintsunk a „+” jelre az alapértelmezett csatornacsoportban, és válassza a „Munkamenet forrása/médiuma” lehetőséget.

Ennek a jelentésnek a legfontosabb jellemzői:

  • Segítsen azonosítani, hogyan találják meg a felhasználók a webhelyet.
  • Elemezzük a webhelyre irányuló jó minőségű és alacsony minőségű hivatkozási forgalmat.
  • Lehetővé teszi a legnépszerűbb hivatkozó webhelyek listájának létrehozását.

Ha egy lépéssel tovább szeretnénk vinni PPC-kampányainkat, próbáljunk létrehozni egy új „Elhelyezések” közönséget, és teszteljük azt egy új Google Ads Display-kampányban.

4. Legnépszerűbb konverziós útvonalak jelentés

Marketingesként gyakran kérdezik tőlünk, hogyan teljesítenek a „Top of Funnel” (TOF) vagy a márkaismertségnövelő kampányok.

Az ügyfelek általában azokat a csatornákat helyezik előtérbe, amelyek bizonyítottan teljesítenek. Így biztosak akarnak lenni abban, hogy a budget hatékonyan költik el. A mai gazdaságban ez fontosabb, mint valaha.

Ez a Google Analytics jelentés segít elemezni és értelmezni a TOF viselkedését.

Ha a Keresésen kívül bármilyen típusú kampányt futtatunk, ez a jelentés feltétlenül szükséges.

Az olyan kampányoknak, mint a YouTube és a Display, valamint más fizetős csatornáknak, például a közösségi médiának (Meta, Instagram, TikTok stb.) természetesen más céljai vannak.

A TOF-kampányokat kétségtelenül kritizálják azért, mert „nem teljesítenek olyan mértékben”, mint a keresési kampányok.

A Konverziós útvonal jelentés holisztikus képet arról, hogy mennyi időbe telik a felhasználónak, hogy végül a kezdeti interakciót követően vásároljon.

A jelentés megkereséséhez a Hirdetés > Hozzárendelés > Konverziós útvonalak oldalra kell navigálnunk.

Ha konkrét kampányteljesítményre részletezzük, a következő javasolt:

  • Adjunk hozzá egy szűrőt, amely tartalmazza a „Munkamenet forrása/médiumát” („google/cpc”).
  • Adjunk hozzá egy „ÉS”-t a „Munkamenet kampány” szűrőjéhez, amely szóban forgó TOF-kampányokra vonatkozik.

A jelentés főbb jellemzői:

  • Meghatározza, hány érintkezési pont történik a végső konverzióig.
  • Elemezi az összetett felhasználói út interakcióit, ha több csatorna is érintett (különösen hosszabb értékesítési ciklusok esetén).
  • Jelentés a jóváírt konverziókról a hozzárendelési modell alapján.

Ez a jelentés feltárhatja a szükséges adatokat ahhoz, hogy alátámassza a további marketing költést a TOF-csatornákon.

5. Geo-Location Report

A helymeghatározási teljesítmény könnyen figyelmen kívül hagyható beállítás.

A Helyek jelentés városonként mutatja a legnépszerűbb felhasználókat, de a bevételt és a konverziós arányt is.

Ez döntő lépés a PPC-kampányok teljesítményének optimalizálása és fenntartása terén.

Általában a felhasználók terület szerinti arányát, illetve a bevétel összegét és a konverziós arányt keressük ugyanazon a területen.

Ha nagy mennyiségű pénzt költenek el egy olyan megyében, amely alacsony bevételt produkál, akkor továbbra is olyan helyen akarok költeni pénzt, amely nem konvertál? Természetesen nem!

Érdemes megfontolni, hogy ajánlatot teszünk-e kisebb mértékben ezekre a területekre, vagy esetleg teljesen kizárjuk őket.

A jelentés megkereséséhez lépjünk a Jelentések > Felhasználó > Felhasználói attribútumok > Demográfiai adatok menüpontra.

Az Érdeklődési kör jelentés ugyanezen példájában módosítsa az alapértelmezett rendezést „Ország”-ról „Régió”-ra. Vagy adjunk hozzá egy másodlagos dimenziót a jelentéshez.

Innentől kezdve rendezzük a jelentést bevétel vagy konverziós arány szerint, hogy azonosítsa a legjobban teljesítő vagy gyengén teljesítő régiókat.

Ha tovább szeretnénk szegmentálni, feltétlenül érdemes hozzáadni szűrőt az adott fizetős médiacsatornákhoz vagy kampányokhoz.

Az egyszerű optimalizálások, például a hely szerinti ajánlatkorrekciók idővel jelentős hatást gyakorolhatnak a PPC teljesítményére.

A jelentés főbb jellemzői:

  • Kereszthivatkozás, ahol a PPC-kampányok megjelennek a felhasználók számára, és a webhelyre küldött forgalom mennyisége.
  • Azonosítja a teljesítménybeli hiányosságokat régió alapján.
  • Optimalizálási javaslatokat ad a legjobban teljesítő régiókhoz.

Összegzés

Az öt Google Analytics-jelentés hatásos és hasznos lehet a PPC-teljesítmény elemzésekor.

Ezen öt Google Analytics-jelentés havi vagy negyedéves felhasználásával a teljesítmény holisztikusan megtekinthető, ennél gyakrabban nem feltétlenül érdemes vizsgálni őket.

Mindig fontos, hogy egy kicsit elszakadjunk a Google Ads „napi” optimalizálásaihoz képest, hogy jobban megértsük, hogyan illeszkedik a PPC a csatorna általános teljesítményébe.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!