Segíthetünk?

Blog

2021. december 03.

A 2021 novemberi Google core update erős hatással volt a rangsorolási eredményekre

A felmérések szerint a novemberi algoritmus frissítés már az első 24 órában éreztette a hatását – majd hasonló gyorsasággal le is csengett.

A november 17-én élesített frissítés 2021-ben már a harmadik core update volt a júniusi és a júliusi után. 

A Search Engine Journal megkérdezte a Google keresési eredmény-listáját (SERP) vizsgáló cégeket, hogy ők mekkora mozgást láttak az egyes pozíciókban. Az adatok alapján az látszik, hogy hamar, már az első 24 órában megtörtént a pozíció-változások többsége – bár a Google még nem erősítette meg, hogy lezárult volna az új frissítése élesítése. A legtöbb riportból az is látszik, hogy ez a novemberi frissítése nagyobb hatással volt a rangsorolásokra, mint a 2021 júliusi update.

Semrush

A Semrush adatai alapján az látszik, hogy nagyon hirtelen történtek változások a SERP-ben, és nagyon hirtelen is állt vissza a volatilitás a normális szintre. (Ha szeretnéd, magad is tudod követni a változásokat az Semrush Sensor eszközön.)

Nem csak általánosságban volt volatilisebb a mostani update a júliusi frissítéshez képest, de az egyes eszközök közt is eltérés figyelhető meg. Míg desktopon 12%-kal volt volatilisebb a novemberi update, addig mobilon ez 23% volt. Vagyis a weboldalunk vizsgálata során az egyes eszköztípusokra is külön térjünk ki.

Tovább is van, mondjuk még?

Az egyes szektorokon belül is (bár eltérő mértékű, de) magas volatilitás mutatható ki, ha a júliusi és a novemberi algoritmus-frissítést hasonlítjuk össze. Ezen belül is az egészségügyi szektor 41%-kal magasabb (július vs november) volatilitása volt a legmagasabb. Az utóbbi időben az algoritmus frissítések az egészségügyi weboldalak rangsorolására vannak a legnagyobb hatással. 

Az egyes szektorokon belül is kimutathatóan magasabb volt a volatilitás a novemberi update hatására.

A Top20 pozícióban található weboldalakat vizsgálva az is látható, hogy 16%-uk újonnan jelent meg az első 20 találat közt. Vagyis a november 17. után az első 20 pozícióban található weboldalak 16%-a a novemberi core update előtt a Top20-nál gyengébb pozícióval rendelkezett.

A Top20 pozícióban található weboldalak 16%-a újonnan jelent meg az első 20 találat közt.

Az alábbi képen pedig láthatjuk, hogy a Semrush felmérései szerint melyik 10-10 weboldal volt a nyertese, valamint a vesztese a novemberi core update-nek. A nyertesek közt találjuk a New York Post-ot, a Getty Images-t és a Tumblr-t. A vesztesek közt pedig olyan weboldalak szerepelnek, mint az AP News, Daily Motion vagy az India Today.

A novemberi core update győztesei és vesztesei

RankRanger

A RankRanger elemzése szerint a Top3 és Top10 pozíciókban a júliusihoz hasonló mértékű fluktuációt tapasztaltak, míg a Top5 pozíciókban pedig magasabbat.

A RankRanger adatai szerint a Top5 pozícióban magasabb volt a fluktuáció júliushoz képest.

Ha az elemzést az egészségügyi, pénzügyi, e-kereskedelmi és utazási weboldalakra szűkítjük, akkor azt látjuk, hogy bár a Top10 pozíciókban hasonló mértékű volt most novemberben a fluktuáció. Azonban a Top3 és Top5 pozíciókon belül a kereskedelmi oldalak nagyobb fluktuációt szenvedtek el a másik három szektorhoz képest.

A Top3 és Top5 pozíciókban a kereskedelmi oldalaknál volt a legnagyobb a fluktuáció.

SISTRIX

A SISTRIX, akik szintén figyelik a Google keresési eredmény listáját, megküldte a náluk márt Top20 nyertesek és vesztesek listájukat. Ők a nyertesek közt mérték a Wikipédiát, az IMDb-t és az Amazon-t, míg a vesztesek közt a Pinterest-et, a Forbes.com-ot és a Reuters-t. 

A SISTRIX listája a 2021 novemberi core update nyerteseiről
A SISTRIX listája a 2021 novemberi core update veszteseiről

seoClarity

A seoClarity is csak megerősíteni tudja a SERP volatilitására és a fluktuációra vonatkozó, a korábbiakban már idézett meglátásokat.

A seoClarity példának hozta a Wayfair-t és az eBay-t, akiknél a november 16-i és november 18-i adatokat összehasonlítva szignifikáns visszaesést mutatta ki. Bár utána – például a Wayfair esetében – a ‘visibility’ visszaállt közel a core update előtti szintre.

A Wayfair Visibility-je egy nagy beesés után visszaállt közel a core update előtti szintre.

A Walmart, HomeDepot, Bed Bath és Beyond áruházak 10%-os, 19%-os és 45-45%-os javulást könyvelhettek el azoknál a kulcsszavaiknál, amelyekkel a Top3 pozícióban rangsoroltak a core update előtt. Míg a cipőáruházak, mint a Zappos és a DSW 23%-os, illetve 25%-os csökkenést szenvedett a Top3 pozíciós kulcszavaik körében.

A seoClarity felmérése szerint a Booking.com november 16-ról november 21-re 18.000-rel több kulcsszóra rangsorolt a Top3 pozícióban! Ezzel szemben a Skyscanner a Top3 pozícióban rangsoroló kulcsszavainak 23%-át elvesztette.

A Top3 pozícióban rangsoroló kulcsszavainak 60%-át vesztette el a SnagaJob.com, míg a SimplyHired.com 19%-át.

A Pinterest a Top3 pozíciós kulcsszavainak 13%-át vesztette el, míg az Etsy 19%-kal bővítette a Top3 kulcsszavainak listáját.

Ennek ellenére a seoClarity szerint nincs ok pánikra. Ahogy a Wayfair esetében is láthattuk, a következő napokban még változhatnak a végső eredmények.

Mit tegyél, ha negatívan érintett a novemberi core update?

Bár a Google elmondása szerint lehetséges javulást elérni két algoritmus frissítés közt, azonban a legnagyobb változást egy újabb core update után érheted el. Ez azt is jelenti, hogy addig van időd átnézni a weboldaladat, mit tudnál javítana rajta a jobb rangsorolásért. Ezt segítendő a Google összeírt pár kérdést, amelyek megválaszolása segíthet az optimalizálási stratégia kidolgozásában.

Természetesen, ha elakadsz, keress meg minket, és SEO szakembereink segítenek átnézni és optimalizálni weboldaladat.

A hír forrása: https://searchengineland.com/googles-november-2021-core-update-hit-fast-and-hard-here-is-what-the-data-providers-saw-376312

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!