Segíthetünk?

Blog

2021. február 01.

A Facebook News Nagy-Britanniában is elindult

Ahogy Nagy-Britanniában egyre inkább szabályozzák a tech cégek működését, a Facebook a hangsúlyt egyre inkább a médiában és tájékoztatásban betöltött szerepére teszi.

Múlt héten indult el a Facebook News Nagy-Britanniában, első külföldi piacként. Ez a saját, válogatott híreket tartalmazó hírportál, ami az Android és iOS applikációk menüjében külön lapon jelenik meg. 

A portál több száz helyi és országos médiától vesz át tartalmat (pl Channel 4 News, Daily Mail Csoport, Financial Times, The Guardian, The Economist stb). A tavaly előzetesen nyilvánosságra hozott partnerlistán helyet kaptak a napi közéleti témák mellett az életmód magazinok is (pl. Cosmopolitan, Glamour).

Az amerikaihoz hasonlóan a felhasználó látni fog egy válogatott „nap hírei” listát. Ez egy személyre szabott lista az addig követett források és érdeklődési területek alapján, külön csoportosítva a sport, szórakozás, egészség és tudomány területeihez tartozó híreket.

A felhasználó megjelölheti, hogy tetszik-e neki az adott hír, vagy el is rejtheti azt – a visszajelzésekből pedig tanul az algoritmus.

A felhasználók eddig is nagy arányban tájékozódtak a hírfolyamban megjelenő információk alapján világ történéseiről. A válogatott hírekkel a Facebook még tovább megy: a közösségi média a fogyasztók első számú hírforrásává szeretne válni.

A személyes hírfolyamban megjelenőnél azonban sokkal kiegyensúlyozottabb hírválogatást tűztek ki célul.

A Facebook News egy új eszköz a Facebook számára, amivel a megcélozhatja azokat a felhasználókat is, akik a hírfolyamot már unják.

A nemzetközi terjeszkedésnek már itt volt az ideje: az USA-ban már 2019 októberben elindították a Facebook News tesztüzemét, majd 2020 júniusban lett elérhető minden felhasználó számára.

Arról nem közölt információt a Facebook, hogy hány felhasználó és milyen elköteleződéssel használja az új funkciót. Az sem tiszta, hogy miért tartott ennyi ideig az USA után a brit bevezetés, de valószínűleg többről van szó, mint a megállapodások megkötése.

Azt se felejtsük el, hogy Európában a Facebook és más tech cégek igencsak a szabályozók célkeresztjében vannak. 

Ezzel a változással új megvilágításba kerül a Facebook és Google szerepe a hirdetési- és médiapiacon. A későbbiek során fog csak kiderülni, hogy a szabályozási korlátozások hogyan hatnak majd a Facebook Newsra, kinek milyen bevételváltozást fog hozni, és a partnerekkel mennyire osztja meg a felhasználói adatokat.

A Facebook News további nemzetközi bővítése van tervben.

Jesper Doub, a Facebook hírpartneri igazgatója megerősítette, hogy Franciaország és Németország jönnek soron, bár konkrét bevezetési dátum még nem ismert.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!