Segíthetünk?

Blog

2021. március 04.

A Firefox elindítja a teljes cookie-védelmet

A Mozilla legújabb verziója a sütik még szigorúbb blokkolását teszi lehetővé. Ez a felhasználói adatok védelme érdekében folytatott folyamatos küzdelem legújabb lépése.

A Firefox böngésző a harmadik helyen áll 3,65% -os piaci részesedéssel, szemben a Safari 19,37% -ával és a Chrome 63,63% -ával. Vajon a Firefox legújabb cookie-blokkolója több felhasználót fog csábítani a szolgáltatásába?

A Total Cookie Protection be van építve a platform Strict Enhanced Tracking Protectionjába (ETP), és február 23-án, kedden jelentették be a Firefox 86. kiadásával.

A Mozilla a Teljes Cookie-védelmet “jelentős előrelépésnek” nevezi a weboldalak által eldobott sütik új egyedi „süti üvegekbe” történő korlátozásában.

A Mozilla egy „cookie jar” analógia alapján írja le az új blokkolót, amely szerint minden harmadik fél, aki egy cookie-t dob ​​le a böngészőjébe, a felhalmozott adatokat a saját cookie-jába korlátozza.

Ez megakadályozza, hogy a nyomonkövető cégek webhelyről webhelyre kövessék az online műveleteket.

A Total Cookie Protection a Mozilla legújabb manővere az emberek magánéletének védelme érdekében született meg az internet használatakor.

Mi az a szigorú továbbfejlesztett követésvédelem?

A Firefox felhasználók alapértelmezett beállítása a Standard Enhanced Tracking Protection, amely blokkolja a következő nyomkövetőket:

  • Webhelyek közötti sütik
  • Közösségi média nyomkövetők
  • Cryptominerek
  • Tartalom követése privát ablakokban
  • Ujjlenyomatok

Ha a felhasználók a szigorú mód aktiválása mellett döntenek, akkor az összes ablakban a tartalomkövetők blokkolásra kerülnek, a Standard módban elérhető összes mellett.

Figyelmeztetés a Mozillától

„A szigorú szabályozás gyorsabbá teszi az oldalak betöltését, de egyes gombokat, űrlapokat és bejelentkezési mezőket megszakíthat.”

A cookie-blokkolók meghibásodást okozhatnak, mivel blokkolja a webhely tartalmában elrejtett nyomkövetőket, például bejelentkezési mezőket, fizetéseket, űrlapokat, videókat és megjegyzéseket.

Ha úgy gondolja, hogy a Firefox ETP Szigorú mód blokkolta a felkeresett webhelyet, itt megtalálja, hogyan kell azt helyrehozni.

Az ETP szigorú módjának aktiválása

Az ETP szigorú mód aktiválásához, és így a Teljes Cookie-védelemhez tegye a következőket:

Firefox böngészőben navigáljon egy weboldalra, majd kattintson a címsáv bal oldalán elhelyezett pajzsra:

A Firefox Beállítások adatvédelmi panel megnyílik, ha a Védelmi beállítások gombra kattint:

Itt válassza a „szigorú” lehetőséget a Fokozott követésvédelem alatt:

Végül kattintson a „Minden lap újratöltése” gombra a Teljes Cookie-védelem aktiválásához.

A Firefox 86.0 változatban elérhető egyéb szolgáltatások

A Total Cookie Protection mellett a legújabb verzió az alábbiakat is biztosítja a felhasználók számára:

  • Több videó a Kép a képben.
  • Hitelkártya-kezelés és automatikus kitöltés a kanadai felhasználók számára.
  • Javított teljesítmény és stabilitás a vászonrajz és a WebGL-rajz mozgatása révén a GPU folyamatban.

A Firefox továbbá megoldotta:

  • Olvasó mód helyi HTML oldalakkal.
  • Az Orca képernyőolvasó egérellenőrző funkciója a fül váltásakor.
  • Színkontraszt az Olvasás nézet linkekben

A Mozilla folytatja a küzdelmet a felhasználói adatok védelme érdekében

A márka kijelentette:

„A Mozillánál úgy gondoljuk, hogy mindenkinek joga van a magánélethez. Nem szabad online nyomon követni. Akár ellenőrzi banki egyenlegét, keresi a legjobb orvost, vagy cipőt vásárol, a gátlástalan nyomkövető társaságok nem tudják nyomon követni Önt az internet böngészése közben. Ezért folyamatosan azon dolgozunk, hogy a Firefox harcoljon a felhasználók online követése ellen. ”

Bár az összes felhasználói adathoz való hozzáférés csalódást okozhat a marketingszakemberek számára, az adatok tulajdonjoga azonban az internet felhasználóé.

Jó hír a marketingszakemberek számára, hogy a Firefox böngészőinek piaci részesedése még nem elég magas ahhoz, hogy jelentős változást érjen el. Ha azonban más böngészők úgy döntenek, hogy követik a példájukat, a marketingszakemberek elveszíthetik hozzáférésüket azokhoz az adatokhoz, amelyekre korábban hivatkoztak.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!