Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. július 22.

A fődomainek (TLD) nincsenek hatással a keresési találatokra

A sok találgatások után a Google most választ adott arra, hogy hogyan kezelik az új, a régi, és a nemzetközi fődomaineket.

A számítástechnikában a legfelső szintű tartományt (vagyis a nemzetközi fődomaineket) Google: Top Level DomainsTop-Level Domain-nek, vagy röviden csak „TLD”-nek hívják. Ide tartoznak a .com (kereskedelmi tevékenységet jelöl, „commercial”), a .net (hálózat – „network”), vagy a .org (szervezet – „organisation”) kiterjesztésű domain végződések is.

A TLD-ék általában igen nagy presztízs értékkel bírnak, és sokak szerint a keresőoptimalizálásban is nagy szerepet játszanak. Ebből kifolyólag nem meglepő, hogy nagy vihart kavart a Google nem régiben közzétett bejegyzése, mely szerint a keresési találatokat nem befolyásolják.

Az írásban a kérdéses témakört boncolgatják, mely reményeik szerint mélyebb betekintést nyújt a folyamatok működésébe. A félreértések elkerülése végett összeállítottak egy listát, melyben az új, mostanában népszerűvé vált TLD-ékre is kitérnek (.guru, .how, vagy a .BRAND végződésű domainek) és az ezekkel kapcsolatos tévhiteket szeretnék eloszlatni.

Összefoglalva arról szól, hogy nincs olyan TLD, amelyet a többihez képest a Google előnyben részesítene, mindegyiket egyenrangúként kezelik. Léteznek ugyan olyan földrajz-specifikus fődomainek (pl.: .hu, .de, .eu, stb.), amelyeket a Google alapértelmezetten egy adott országhoz párosít, de ez egy szükségszerű lépés annak a megállapítása érdekében, hogy az oldal mely földrajzi régióban tölti be meghatározó szerepét.

A teljes leírás a Google Webmaster Central Blog oldalán érhető el.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!