Segíthetünk?

Blog

2021. március 24.

A Google 3,1 milliárd hirdetést blokkolt 2020-ban

A Google 3,1 milliárd hirdetést blokkolt 2020-ban az Ads Safety Report (,,Hirdetés Biztonsági Jelentés’’) alapján, főleg a COVID-19 körüli félretájékoztatás, politikai álhírek és hirdetési csalás miatt.

A trend észrevehető volt a hirdetők számára és alkalmazkodniuk kellett hozzá. ,,2020-ban új szabályrendszert és végrehajtási rendet teszteltünk, ahogy kollektíven lavítoztunk egy világjárvány, több országban lezajló elnökválasztás és az emberek hiszékenységét online kihasználó emberek elleni harc között.’’ A Google manuális és automatizált hirdetésfelügyeletet is bevetett annak biztosításáért, hogy a platformon keresztül kiszolgált hirdetők mind eleget tegyenek az új feltételeknek.

A Google kibővítette a Kényes Események szabályait, amelynek következtében tiltott lett minden COVID-19-cel és politikai eseményel kapcsolatos tartalom a hirdetésekben. A járvánnyal szembeni védekezéshez szükséges termékek, pl. maszkok és kézfertőtlenítők hirdetésekben való túlárazását szintén betiltották, ugyanúgy, mint hamis gyógymódokra és a hiszékenység kihasználására irányuló reklámokat.

A Google először csak november 3. és december 10. között tiltotta be a választásokkal kapcsolatos reklámokat, de a január 6-i kapitóliumi eseményeket követően a politika mindennemű említését betiltották a hirdetésekben, azzal a céllal, hogy gátat szabjanak az álhírek és erőszakra buzdítás terjedésének.

A fiókszintű hirdetési csalások száma 70%-kal emelkedett. ,,Megszaporodott azoknak a száma, amik nem létező üzleteket hirdettek vagy telefonos csalásra irányuló reklámokat futtattak, azzal a szándékkal, hogy a felhasználókat a platformunkról levezetve elrejtőzzenek az ellenőrzésünk alól és csalást hajtsanak végre.’’ Ezek elkerülése érdekében a Google Ads bevezette a hirdetők személyének és a hozzájuk köthető cégek azonosítási programjait. Ezek az új programok és automatizált technológiák az emberi felülvizsgálattal megerősítve 968 millió szabálysértő hirdetést fogtak el.

A márkabiztonságnak kiemelt szerepe volt ezekben a gyűlölködésnek teret adó időkben. 2020 politikai légköre a tavaly nyáron felélénkülő társadalmi igazságossági mozgalmakkal karöltve a márkákat arra sarkallták, hogy még jobban ügyeljenek a márkabiztonságra a hirdetéseikben. Sok márka blokkolta a reklámait a Black Lives Matter és COVID-19 tartalmak mellett való megjelenéstől. A Kapitólium január 6-i megrohamozásának hatására szintén több hirdető leállította a kampányait. A Google is figyelmet fordított a márkák igényeire, hogy meglegyen a kontrolljuk a hirdetéseik megjelenésének helye fölött, amit a gyűlöletbeszéd és az erőszakra buzdítás interneten való mind gyakoribb megjelenése tett indokolttá.

,,2017-ben a weboldalak oldalankénti vizsgálatának részletesebb módjait fejlesztettük ki, a felhasználók által írt kommenteket is figyelembe véve, ezzel módot adva a tartalmak közzétevőinek arra, hogy a weboldaluk egészét továbbra is zavartalanul működtethessék, közben megvédve a hirdetőket is a negatív elhelyezésektől a sorozatos szabálysértők megállítása álltal.’’ A Google azóta is folyamatosan fejleszti az automatizmusait, hogy meggátolja a veszélyes tartalmak monetizációját.

Az előző év legjobb esetben is nehézkes, legrosszabb esetben katasztrofális volt a hirdetők számára. A globális hirdetési piac 10,2%-kal esett vissza a Global Ad Trends: The State of the Industry 2020/21 jelentés szerint. A Google’s Ads Safety Report jelzi, hogy a Google folyamatosan fejleszti a platformját és a mesterséges intelligenciát annak érdekében, hogy lépést tartson a világ állandóan változó helyzetével, és ezzel megóvja mind a hirdetőket, mind a felhasználókat.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!