Segíthetünk?

Blog

2022. szeptember 12.

A Google 4 új Shopping-kampányfunkciót jelentett be

A kereskedők és hirdetők mostantól további információkat és attribútumokat adhatnak hozzá Shopping kampányaikhoz, beleértve a várható szállítási dátumokat is.

Az ünnepi szezon előtt a Google négy új funkciót jelentett be, amelyeket hirdetési kampányainkban és kereskedői hírfolyamainkban alkalmazhatunk.

  1. Konverziós értékre vonatkozó szabályok a bolti értékesítésekhez és a bolti látogatásokhoz
  2. Termékspecifikus betekintések
  3. Deals Content API
  4. Szállítási és visszaküldési megjegyzések

1. Konverziós értékre vonatkozó szabályok a bolti értékesítésekhez és a bolti látogatásokhoz. 

A hirdetők mostantól kampányszinten beállíthatják a bolti látogatások vagy értékesítések alapértelmezett értékeit. A Google szerint az „üzlet nyitva” kifejezésre való keresések száma több mint 400%-kal nő évről évre, ezért a hirdetőknek ezt figyelembe kell venniük.

Annak érdekében, hogy a vásárlók könnyebben megtalálhassák az üzletünket, a Google azt javasolja, hogy a Google-vállalkozásprofilban tartsuk naprakészen az üzlet címét és nyitvatartását. 

Ezután növeljük a bolt látogatottságát azáltal, hogy a Performance Max kampányokkal célozzuk a környék vásárlóit – például bolti promóciókkal vagy különleges ajánlatokkal. Az Intelligens ajánlattétel használható látogatási és/vagy értékesítési célok kitűzésére.

2. Termékspecifikus betekintések.

A termékspecifikus statisztikák fiók szinten érhetők el, és segítenek észrevenni a gyengén teljesítő ajánlatokat, azonosítani a hiányzó feed attribútumokkal rendelkező termékeket, és összehasonlítani legjobb ajánlatainkat a versenytársakéval.

A termékstatisztikák a Shopping és a Performance Max kampányoknál működnek, és célja a hirdetések teljesítményadatainak hasznosítása a termékek optimalizálása érdekében, valamint rálátást biztosítani arra is, hogy milyen lépéseket kell tennünk a problémák megoldására.

3. Deals Content API.

A Google azt állítja, hogy a megkérdezett vásárlók 55%-a a kosarában szeretné tartani a választott termékeket addig, amíg azok akciósak lesznek.

Mostantól hozzáadhatjuk az eladási árakat (sale_price) és promócióinkat a listáinkhoz a Content API -n keresztül, ami még egyszerűbbé teszi az ajánlatok nagyarányú feltöltését és kezelését.

A Deals Content API-t már elindították, de a Google hivatalosan nem jelentette be.

4. Szállítási és visszaküldési megjegyzések.

Már közvetlenül a hirdetéseinkben tüntethetjük fel a várható szállítási dátumot („Kézbesítés: XX/YY”) és az ingyenes visszaküldést.

A Google megjegyzi, hogy 10 fogyasztóból 3 aggódik a raktárkészlet és a csomag időben való megérkezésével kapcsolatos problémák miatt. A becsült szállítási idők hozzáadása enyhítheti ezeket az aggodalmakat, és segíthet a vásárlóknak abban, hogy kevésbé stresszeljenek, és többet konvertáljanak. Egyszerűen hozzá lehet már adni a visszaküldési irányelveket is.

Shopping-kampányok bevált gyakorlatai

A Google felvázolt néhány bevált módszert is, amelyek segítségével a hirdetők és a kereskedők felkészülhetnek az ünnepi vásárlási szezonra. Ha a legtöbbet szeretnénk kihozni Shopping vagy Pmax kampányainkból, a Google a következőket javasolja:

  • Maximalizálhatjuk az elérést azáltal, hogy hirdetéseinket olyan vásárlóknak jelenítjük meg, akik az általános egyezésű kulcsszavak és az intelligens ajánlattétel használatával a megadott kulcsszavaihoz kapcsolódó kifejezésekre keresnek.
  • Használjunk adaptív keresési hirdetéseket az üzenetek személyre szabásához a vásárlók keresési kifejezései alapján. 
  • Használjuk ki a Google Merchant Center termékfeed erejét YouTube-videó -kampányokkal és Discovery-hirdetésekkel, amelyek új vásárlási lehetőségeket kínálnak márkánknak az inspiráció és a felfedezés pillanataiban. 
  • Népszerűsítsük alkalmazásunkat a vásárlók körében a Google legnagyobb szolgáltatásaiban, például a Keresőben, a Google Playen, a YouTube-on stb., és biztosítsunk a felhasználóknak zökkenőmentes web-alkalmazás vásárlási élményt a mélyhivatkozások (deep links) beállításával.

Itt elolvasható a Google teljes bejelentése és további információkat, bevált módszereket is megosztanak.

Forrás: https://searchengineland.com/new-google-shopping-campaign-features-387607

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!