Segíthetünk?

Blog

2021. május 20.

A Google Ads adatvédelmi változtatásokat jelentett be

A változtatások arra irányulnak, hogy elősegítsék a felhasználók adatainak védelmét és közben továbbra is biztosítsák, hogy a keresőmarketinget folytatóknak rendelkezésükre álljanak azok az információk, amelyekkel a kampányaikat fejleszthetik.

A Google Marketing Livestream hamarosan induló termékekre vonatkozó előzetes bejelentésében Vidhya Srinivasan, a Google Ads fejlesztési alelnöke írt a Google Analytics gépi tanulásáról, a Tag Manager Beleegyezési módjáról és a first-party adatokkal folytatott intelligens konverziókról.

A gépi tanulás kiterjesztése viselkedéselemzésre Google Analytics-ben

A Google tavaly bejelentette a GA4-et, amely magába foglalja a konverzió modellezést, hogy ezzel segítse a mérési hézagok megszüntetését és jobb betekintést nyújtson a fogyasztók viselkedési adataiba, miközben a személyes adatok védelme egyre nagyobb aggodalmat kelt a felhasználókban. Az új bejelentésben a Google állást foglalt amellett, hogy kiterjesszék a haladó gépi tanulást a viselkedéselemzési jelentésekre GA-ben.

,,Például, az Ügyfélszerzés jelentésben, ha van egy hézag egy adott kampány által hozott új felhasználók számában, akkor modellezést használunk arra, hogy feltöltsük a hézagot. Sütikkel vagy sütik nélkül, ez a funkció segíteni fog a digitális marketingeseknek abban, hogy jobban megértsék a vásárlói útvonalat az appokon és a weboldalakon keresztül’, írta Srinivasan.

Beleegyezési mód Google Tag Managerben

A Beleegyezési mód segíti a hirdetőket Európában és az UK-ban beállítani azt, ahogy a Google megjelöli a felhasználókat az egyéni beleegyezési státuszuk szerint. Ha a felhasználó nem egyezik bele a sütik használatába, akkor ahelyett a Beleegyezési mód konverzió modellezést használ a vásárlói útvonal követésére.

,,Hogy egyszerűbbé tegyük a Beleegyezési mód használatát a weboldalakon, hamarosan elérhetővé tesszük a közvetlenül a Google Tag Managerből való beállítást, ahol módosíthatóvá és személyre szabhatóvá válik a címke szerinti viselkedés, reagálva a felhasználók beleegyezési preferenciáira’’, mondta a Google fejlesztési igazgatóhelyettese.

Intelligens konverziók segítik a mérések megőrzését sütik helyett

Amikor a sütik nem elérhetők, first-party és beleegyezéssel követett adatok segítik a mérési hézagok betöltését.

,,Az intelligens konverziók módot adnak a címkéknek arra, hogy beleegyezéssel követett, first-party adatokat használjanak annak mérésére, hogyan konvertálnak a felhasználók a hirdetésekkel való interakciók után. A hirdetőknek szintén rendelkezésére fognak állni a szükséges adatok a teljesítmény elemzésére, és arra, hogy fejlesszék a méréseket olyan esetekben, amikor a hirdetéseket a felhasználó egy bizonyos készüléken látja, de aztán egy másik készüléken konvertál. Az adatok mindig fel lesznek szabdalva, hogy ezzel védve legyenek a felhasználók személyes adatai’’, olvasható a Google blogján.

Ezekről az új termékekről és funkciókról további bejelentések várhatók a május 27-i Google Marketing Livestreamen.

Összefoglalva

Miközben a felhasználók adatai védelmének összeegyeztetése a hirdetők számára biztosított célzási és mérési pontossággal továbbra is egyeztetés alatt van, a Google Ads fenti megoldásai kísérletet tesznek arra, hogy a két oldal valóban összeegyeztethető legyen és hatékony maradhasson a Google-ben való hirdetés.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!