Segíthetünk?

Blog

2021. szeptember 15.

A Google Ads javítja a keresőkifejezések jelentést a felhasználói adatvédelem fenntartása mellett

A fogyasztók elvárásai az adatvédelemmel szemben magasabbak, mint valaha. A Google-ön az „online adatvédelem” keresések több mint 50%-kal nőttek 2019 tavasza és 2020 tavasza között.

Ezért frissítették tavaly a keresőkifejezésekről szóló jelentést és a Dynamic Search Ads keresőkifejezésekről szóló jelentést, hogy megfeleljenek az új adatvédelmi küszöbértékeknek.

Ezek a küszöbértékek biztosítják a felhasználók anonimitását azáltal, hogy csak olyan kifejezésekről készítenek jelentést, amelyek az összes Google-keresés során elegendő keresési volument értek el. Miután azonban elvégezték ezeket a frissítéseket, sokak visszajelzését hallottuk, hogy több adatot szeretnének. Azóta új, adatvédelmi szempontból biztonságos módszereket kerestek, hogy a hatékonyabb kampányok lefuttatásához szükséges információkat megkapjuk.

Mostantól kezdve több olyan lekérdezéseket tudnak megjeleníteni a keresési kifejezések jelentésében a keresési és dinamikus keresési hirdetési kampányok esetében, amelyek megfelelnek az adatvédelmi előírásoknak. Ezek az adatok mostantól a 2021. február 1-től kapott lekérdezésekre vonatkozóan is megjelennek a jelentéseiben. Ez a frissítés segíthet a relevánsabb kulcsszavas témák azonosításában, így könnyebben optimalizálhatjuk hirdetési szövegeinekett, a céloldalakat és minden egyéb elemet. Ezek a mérőszámok rádásul mostantól jobban összhangban lesznek a Google Ads többi mérőszámával.

A következő hónapokban további változásokat fogunk látni más eszközeinkben is – többek között a múltbeli adatok kezelésében. A Google Ads esetében ez azt jelenti, hogy a fiókokban lévő, 2020. szeptember 1-je előtt gyűjtött, a keresőkifejezésekre vonatkozó jelentés jelenlegi küszöbértékeinek nem megfelelő múltbeli lekérdezési adatok 2022. február 1-jéig lesznek elérhetők a jelentésekben.

Az elkövetkező hónapokban még több erőforrást fognak biztosítani  az Insights oldalon, hogy segítsenek megérteni azokat a keresőkérdés-témákat, amelyek a kampányaink teljesítményét befolyásolták – még akkor is, ha ezek a keresések nem jelennek meg a keresőkifejezésekről szóló jelentésben. Ez segíthet időt megtakarítani és jobban megérteni a fogyasztói szándékot, mindezt a felhasználói adatvédelem megőrzése mellett.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!