Segíthetünk?

Blog

2020. november 25.

A Google Ads továbbfejlesztette az intelligens ajánlattételi stratégia előrejelzéseit és statisztikáit

A Google a napokban bejelentette az intelligens ajánlattétel algoritmusának továbbfejlesztését, amelynek a középpontjában a jelentési statisztikák és prediktív funkciók állnak. 

Az intelligens ajánlattétel számos automatizált ajánlattételi stratégiából áll, amelyek lehetővé teszik a Google számára, hogy valós időben kezelje az ajánlattételt a fiók historikus adatai és céljai alapján. 

  • Cél CPA
  • Cél ROAS
  • Konverziók maximalizálás
  • Konverziós érték maximalizálás
  • Intelligens CPC

Az intelligens ajánlattétel opciók a kampány szintjén választhatóak ki. 

Prediktív adatok  a költségvetéshez, a Cél CPA-hoz és Cél ROAS-hoz

A kampány-ajánlatszimulátorok segítenek megérteni, hogy a cél-CPA, a cél-ROAS és a költségkeret változásai hogyan befolyásolhatják a teljesítményt. A mai napig ezek a számítások a kampány utolsó 7 napján alapultak. Ez azt jelentette, hogy a szimulátorok megmutatták, mi történt a múltban, de nem feltétlenül a jövőben. Most már a rendszer képes lesz jobban előre jelezni a keresési kampányok teljesítményét. Ha a jövőben legfeljebb 90 napos dátumtartományt választunk, a szimulátorok beépítik a szezonalitást is, hogy jobban megjósolják, hogyan változhat a teljesítmény a költségvetés vagy a cél megváltozása után.

Az intelligens ajánlattételt használó kampányok előrejelző adatai megtekinthetők a költségvetés beállítása mellett megjelenő kis grafikon szimbólumra kattintva. 

Alább látható egy példa szimuláció, amely a jövőbeni 7 napos időszakra vonatkozó előrejelzett különbségeket  mutatja a cél CPA különböző szintjein. 

Az oszlopokban láthatók a várható kattintások, költségek, megjelenítések, a legfelső megjelenítések, a konverziók és azok értéke. A különböző dátumok kiválasztása frissíti az előrejelzéseket az oszlopokban.

További statisztikákat kaphatunk a jelentési fejlesztésekkel

A hirdetők mostantól ajánlásokat is láthatnak az intelligens ajánlattétel eredményeinek javítására, olyan kérdésekben, mint a kulcsszavak és a költségkeretek. A Google megjegyzi, hogy ezeket az ajánlásokat a jövőben más tényezőkre is kiterjesztik.

Az intelligens ajánlattétel teljesítményének nagyobb átláthatósága érdekében az ajánlattételi stratégia jelentés mostantól négy másik helyen is megosztja mutatóit egy Google Ads-fiókban:

  • Kampány lapon: Mostantól láthatjuk az átlagos cél-CPA-t és az átlagos cél-ROAS-t a Kampányok lapon. Ez segít meglátni, hogy mire optimalizáljuk a célzott intelligens ajánlattételt, figyelembe véve az eszköz szerinti ajánlatkorrekciókat, a hirdetéscsoport CPA-t és ROAS-célokat, valamint az általános CPA és ROAS-célok időbeli változását. Ezek már elérhetők a Keresési és a Shopping-kampányok számára, és hamarosan az alkalmazás kampányokhoz is elérhetők lesznek.
  • Szintén a kampány lapon: Hogyha a keresési kampányok kampányok lapján a konverziók fölé visszük az egérmutatót, akkor láthatjuk hogy, hány nap van hátra a konverziók jelentésének egy adott időszakra vonatkozóan. Ez segít előrejelezni a tényleges teljesítményt, a konverziók késése miatt. Ha egy kampánynak elegendő adat áll rendelkezésre, akkor megjelenik egy becslés is arról, hogy várhatóan hány konverzió érkezik az elkövetkezendő napokban. 
  • Az Áttekintés oldalon: A (top signals) legnépszerűbb jelek most az Áttekintés oldalon jelennek meg azoknál a keresési kampányoknál, amelyek cél-CPA-t és a Konverziók maximalizálása funkciót használják. Ez megkönnyíti az intelligens ajánlattétel által használt legfontosabb tényezők megértését a teljesítmény növelése érdekében.
  • Megosztott könyvtárban: Mostantól közvetlenül a Megosztott könyvtárból szerkeszthetjük a portfólió ajánlattételi stratégiák neveit, CPA-célkitűzéseit, ROAS-célkitűzéseit és Megjelenítési részesedés-célokat.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!