Segíthetünk?

Blog

2020. november 23.

A Google automatikusan alkalmazott ajánlásai

2019 januárjában a Google értesítette a hirdetőket és ügynökségeket egy új programról, amelyben Google Ads automatikusan módosíthatja a hirdetési fiókokat – hacsak a hirdetők nem mondanak le erről a kísérleti programról. Ez nagy kavarodást váltott ki, de akkor mintha semmi sem történt volna.

Aztán a napokban Lior Krolewicz, a Yael Consulting munkatársa aggályos felfedezést tett egy fiókban. Észlelte, hogy ügyfele egyik kampánya túlköltött, elkezdte kutatni az okát, és olyan kulcsszavakat talált, amelyeket nem ismert fel. Továbbá a kampány Változástörténetében nem volt nyilvántartás az új  kulcsszavak hozzáadásáról – írta Krolewicz a blogbejegyzésében .

A Google Ads képviselője az Automatikusan alkalmazott Javaslatok Vezérlőközpontba irányította. Itt térünk vissza a tavaly meghirdetett programhoz. Kiderült, hogy Krolewicz ügyfélfiókját is kiválasztották a „Maximális hatás” beállításra ebben a programban. 

Az automatikusan hozzáadott kulcsszavak „a tervezett költségvetésem 50% -ával költöttek túl” – mondta. Kiderült, hogy az ügyfelem választotta ki a béta verziót, de nem volt teljesen tisztában azzal, amit tett – magyarázta Krowlewicz a Twitteren. 

Külön változástörténeti naplók

Az ezen a béta programon keresztül alkalmazott ajánlások nem jelennek meg a Google Ads Változástörténetében. Ehelyett külön be kell jelentkezni az Automatikusan alkalmazott ajánlások vezérlőközpontba, hogy lássuk, részesei vagyunk-e a programnak, és ha igen, milyen változtatásokat hajtottak itt végre.

Optimalizálási pontszám alapján

Az ajánlások listája  -amely automatikusan alkalmazható- hosszú – magában foglalja a hirdetéseket és a bővítményeket, az ajánlatokat, a kulcsszavakat és a célzást, a javításokat és az új funkciókat. 

Az automatikusan alkalmazott ajánlások segítenek abban, hogy a lehető legjobb eredményt hozza ki Google Ads-kampányaiból azáltal, hogy folyamatosan testreszabott javaslatokat ad hozzá fiókjához anélkül, hogy növelné a költségkeretet. – ígéri a Google.

Ez a funkció segít az optimalizálási pontszám javításában is , amely becslést ad arról, hogy fiókja mennyire működik jól.

A GYIK oldal szerint „A teljesítményelőzmények, a kampánybeállítások és a Google trendjei alapján” az ajánlásokat folyamatosan alkalmazzák:

  • Optimalizálja hirdetéseit:  Javítsa hirdetéseit, hozzon létre új hirdetéseket, jelenítse meg leggyakrabban a legjobb hirdetéseket, és rendezze a hirdetéseket jobb hirdetéscsoportokba.
  • Az ajánlatok testreszabása:  Keresse meg a megfelelő ajánlattételi stratégiát, amely megfelel üzleti céljainak.
  • Finomítsa kulcsszavait:  Érjen el több olyan embert, akiket érdekel az Ön ajánlata.
  • Javítások megoldása:  Javítsa ki a fiókjával kapcsolatos problémákat, és javítsa általános állapotát és teljesítményét.

A Google szerint az ajánlások „nem növelik a fiókszintű költségkereteket, és nem osztják újra a büdzsét a meglévő kampányok között”.

Krolewicz mégis mást tapasztalt!

Amikor tavaly a Google-t kérdeztük a programról, egy szóvivő elmondta: „Értékesítési csapataink mindig keresik a módját annak, hogy az ügyfelek a lehető legjobb eredményeket érhessék el a Google Ads szolgáltatásból. Kísérleti programot indítunk, amely véleményünk szerint segít a vállalkozásoknak az optimalizálásban. Mint mindig, a vásárlói visszajelzéseket beépítjük a végtermékbe. Az ügyfelek teljes mértékben ellenőrzik a fiókot, és tetszés szerint elfogadhatják vagy elutasíthatják az ajánlásokat.”

Mit javaslunk?

Itt az ideje, hogy bejelentkezz az irányítópultra, és ellenőrizd fiókjaid beállításait! Erre a programra nem minden fiók jogosult, az országtól és a nyelvtől, a múltbeli kiadásoktól, az irányelveknek való megfeleléstől és egyéb tényezőktől függ ez.

Az automatizálás nagy ígérete az, hogy mindannyian több időt fordíthatunk stratégiára és elemzésre, és kevesebb időt kell szánnunk a kampányok optimalizálására, miközben a fiókjaink jobban teljesítenek. De az átláthatóság és a nyilvántartás kritikus fontosságú lesz ahhoz, hogy a Google megnyerje a bizalmunkat az ilyen programok iránt.

Vigyázat, a Google automatikusan alkalmazott változtatásai nem jelennek meg a Google Ads változástörténeti naplóiban! Érdemes ellenőrizni az Automatikusan alkalmazott ajánlások vezérlőközpontjában, hogy aktiválva van-e a fiókunk ebben a programban!

Cikkünk forrása: https://searchengineland.com/googles-auto-applied-recommendations-catch-advertisers-agencies-off-guard-343867

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!