A Google automatikusan alkalmazott ajánlásai
2019 januárjában a Google értesítette a hirdetőket és ügynökségeket egy új programról, amelyben Google Ads automatikusan módosíthatja a hirdetési fiókokat – hacsak a hirdetők nem mondanak le erről a kísérleti programról. Ez nagy kavarodást váltott ki, de akkor mintha semmi sem történt volna.
Aztán a napokban Lior Krolewicz, a Yael Consulting munkatársa aggályos felfedezést tett egy fiókban. Észlelte, hogy ügyfele egyik kampánya túlköltött, elkezdte kutatni az okát, és olyan kulcsszavakat talált, amelyeket nem ismert fel. Továbbá a kampány Változástörténetében nem volt nyilvántartás az új kulcsszavak hozzáadásáról – írta Krolewicz a blogbejegyzésében .
A Google Ads képviselője az Automatikusan alkalmazott Javaslatok Vezérlőközpontba irányította. Itt térünk vissza a tavaly meghirdetett programhoz. Kiderült, hogy Krolewicz ügyfélfiókját is kiválasztották a „Maximális hatás” beállításra ebben a programban.
Az automatikusan hozzáadott kulcsszavak „a tervezett költségvetésem 50% -ával költöttek túl” – mondta. Kiderült, hogy az ügyfelem választotta ki a béta verziót, de nem volt teljesen tisztában azzal, amit tett – magyarázta Krowlewicz a Twitteren.
Külön változástörténeti naplók
Az ezen a béta programon keresztül alkalmazott ajánlások nem jelennek meg a Google Ads Változástörténetében. Ehelyett külön be kell jelentkezni az Automatikusan alkalmazott ajánlások vezérlőközpontba, hogy lássuk, részesei vagyunk-e a programnak, és ha igen, milyen változtatásokat hajtottak itt végre.
Optimalizálási pontszám alapján
Az ajánlások listája -amely automatikusan alkalmazható- hosszú – magában foglalja a hirdetéseket és a bővítményeket, az ajánlatokat, a kulcsszavakat és a célzást, a javításokat és az új funkciókat.
Az automatikusan alkalmazott ajánlások segítenek abban, hogy a lehető legjobb eredményt hozza ki Google Ads-kampányaiból azáltal, hogy folyamatosan testreszabott javaslatokat ad hozzá fiókjához anélkül, hogy növelné a költségkeretet. – ígéri a Google.
Ez a funkció segít az optimalizálási pontszám javításában is , amely becslést ad arról, hogy fiókja mennyire működik jól.
A GYIK oldal szerint „A teljesítményelőzmények, a kampánybeállítások és a Google trendjei alapján” az ajánlásokat folyamatosan alkalmazzák:
- Optimalizálja hirdetéseit: Javítsa hirdetéseit, hozzon létre új hirdetéseket, jelenítse meg leggyakrabban a legjobb hirdetéseket, és rendezze a hirdetéseket jobb hirdetéscsoportokba.
- Az ajánlatok testreszabása: Keresse meg a megfelelő ajánlattételi stratégiát, amely megfelel üzleti céljainak.
- Finomítsa kulcsszavait: Érjen el több olyan embert, akiket érdekel az Ön ajánlata.
- Javítások megoldása: Javítsa ki a fiókjával kapcsolatos problémákat, és javítsa általános állapotát és teljesítményét.
A Google szerint az ajánlások „nem növelik a fiókszintű költségkereteket, és nem osztják újra a büdzsét a meglévő kampányok között”.
Krolewicz mégis mást tapasztalt!
Amikor tavaly a Google-t kérdeztük a programról, egy szóvivő elmondta: „Értékesítési csapataink mindig keresik a módját annak, hogy az ügyfelek a lehető legjobb eredményeket érhessék el a Google Ads szolgáltatásból. Kísérleti programot indítunk, amely véleményünk szerint segít a vállalkozásoknak az optimalizálásban. Mint mindig, a vásárlói visszajelzéseket beépítjük a végtermékbe. Az ügyfelek teljes mértékben ellenőrzik a fiókot, és tetszés szerint elfogadhatják vagy elutasíthatják az ajánlásokat.”
Mit javaslunk?
Itt az ideje, hogy bejelentkezz az irányítópultra, és ellenőrizd fiókjaid beállításait! Erre a programra nem minden fiók jogosult, az országtól és a nyelvtől, a múltbeli kiadásoktól, az irányelveknek való megfeleléstől és egyéb tényezőktől függ ez.
Az automatizálás nagy ígérete az, hogy mindannyian több időt fordíthatunk stratégiára és elemzésre, és kevesebb időt kell szánnunk a kampányok optimalizálására, miközben a fiókjaink jobban teljesítenek. De az átláthatóság és a nyilvántartás kritikus fontosságú lesz ahhoz, hogy a Google megnyerje a bizalmunkat az ilyen programok iránt.
Vigyázat, a Google automatikusan alkalmazott változtatásai nem jelennek meg a Google Ads változástörténeti naplóiban! Érdemes ellenőrizni az Automatikusan alkalmazott ajánlások vezérlőközpontjában, hogy aktiválva van-e a fiókunk ebben a programban!
Cikkünk forrása: https://searchengineland.com/googles-auto-applied-recommendations-catch-advertisers-agencies-off-guard-343867