Segíthetünk?

Blog

2022. augusztus 22.

A Google beveti a MUM algoritmust a kiemelt találatokon

A Google beveti a MUM algoritmust a kiemelt találatokon. Az eredmény: 40%-os csökkenés a fals találatokban.

A Google eddigi legfejlettebb algoritmusa, a MUM (Multitask Unified Model) használatba állt a kiemelt találatok terén, valamint pár másik találati lista elem fejlesztésében is. Ami a featured snippet-et (kiemelt találati lista elem) illeti: e téren 40%-kal csökkent ezek száma. Pontosabban: finomodott ezek besorolása.

Vannak olyan általánosan elfogadott elvek, konszenzusok, amiket ún. callout-nak hívnak a Google-nél. Ezt már a MUM is fel tudja ismerni. Ezek esetében nem egy “sima” featured snippet jelenik meg, hanem egy fejlettebb verzió, ahol a kérdésre feltett választ sokkal nagyobb betűméretben és félkövéren jeleníti meg a rendszer, hogy még inkább kiemelje a felhasználó számára a rövid, tömör választ.

MUM előtt:

MUM után:

Mi változott még? Sokkal jobb lett az ún. ‘false premise’-re adott válaszok minősége. Ezek olyan keresési kifejezések, amelyek faktuálisan tévesek, mégis egyesek rákeresnek. A Google mostantól sokkal minőségibb featured snippet-eket jelenít meg ezekre. Az új rendszerrel az ezekre való featured snippet-ek megjelenítése 40%-kal csökkent. Teszi ezt úgy, hogy a) egyrészt egyáltalán nem jelenít meg ezekre kiemelt találatot; és b) a rendszer ignorálja a faktuálisan téves részt, és csak a kérdés nem téves részére ad választ.

Egy kiváló példa: ‘when did snoopy assassinate abraham lincoln?’ – erre keresve a rendszer ignorálja Snoopy-t (lévén, hogy nem ő gyilkolta meg Abraham Lincolnt), és kiadja kiemelt találatként a faktuális információk Lincoln meggyilkolásával kapcsolatban.

További változás a Google találati listáin, hogy az ún. ‘Content advisories’ feature-jét kiterjesztette azokra a találatokra, amelyek mögött nincs elég adata, ergo nem megbízhatóak a találatai. Ez nem jelenti azt, hogy a találatok nem lehetnek pontosak, faktuálisan jók, csupán azt, hogy a minőségük alacsony. De ezt kiemelten kommunikálja a felhasználók felé, hogy ezzel tisztában legyenek.

Utolsó újdonság pedig, hogy az ‘About This Result’ feature is fejlettebb lett. Ennek segítségével a kicsi ‘i’ ikonra kattintva többet is megtudhatunk a kiemelt találati elemről. Ezentúl még több információt olvashatunk ezekről a találatokról, pl azt is, hogy miért ez a találat rangsorol, milyenek az értékelései az adott forrásnak/cégnek, milyen széles körben terjed az adott forrás stb.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!