Segíthetünk?

Blog

2023. április 12.

A Google eltávolít 4 hozzárendelési modellt a hirdetők számára

  • A Google 2023 májusától eltávolít négy hozzárendelési modellt (első kattintás, lineáris, időcsökkentő és pozícióalapú) a Google Ads és a Google Analytics szolgáltatásból.
  • A változás vegyes reakciókat váltott ki a hirdetők körében, aggodalmakkal kapcsolatban az értékes ismeretek elvesztése és a Google Ads iránti esetleges elfogultság miatt.
  • Az eltávolított modelleket használó meglévő konverziós műveletek automatikusan konvertálódnak adatközpontú hozzárendelési modellre, vagy a hirdetők manuálisan válthatnak át az „utolsó kattintás” modellre.

A Google 2023 májusától frissíti mérési modelljeit.

Az április 6-i bejelentésben a Google kijelentette, hogy négy hozzárendelési modell fog eltűnni mind a Google Ads, mind a Google Analytics rendszerben.

  • Első kattintás
  • Lineáris
  • Időalapú
  • Pozíció alapú

A Google szerint az adatközpontú hozzárendelési modell a leggyakrabban használt modell az automatikus ajánlattételhez szükséges konverziókhoz.

Ezenkívül a négy elavult modell a Google internetes konverzióinak kevesebb mint 3%-át teszi ki. Az ő szempontjukból a kevésbé gyakran használt hozzárendelési modellek eltávolítása a mérés konszolidálásának és egyszerűsítésének egyik módja.

A Google Attribution Modellek kivezetési ütemezése 

  • 2023. május: A Google Analytics 4-tulajdonoknál az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
  • 2023. június:  A Google Ads-fiókok esetében az időkésleltetéses, a lineáris, az első kattintáson alapuló és a pozícióalapú modellek nem lesznek elérhetők az új konverziós műveletekhez.
  • 2023. szeptember: A Google megszünteti a négy hozzárendelési modellt a Google Ads és a Google Analytics 4 szolgáltatásban.

Amint a modellek leállnak, a Hozzárendelés lap Modell-összehasonlítási jelentéséből, valamint a Google Ads Áttekintés oldaláról is eltávolítják őket.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!