Segíthetünk?

Blog

2024. április 18.

A Google frissíti a Merchant Center termékadat-specifikációit

A 2024-re vonatkozó változtatások célja a termékinformációk minőségének javítása, amely garantálja, hogy a Merchant Centerbe beküldött összes termékadat helyesen van formázva, amely elősegíti a Shopping-hirdetések és az organikus Shopping-adatok sikerességét.

Mi változik ebben az évben?

Azonnali változások (2024. április 9.)

  • A Google új termékspecifikáció-attribútumokat vezetett be, amely megköveteli a kereskedőktől, hogy feltüntessék, ha egy szöveges tartalom generatív AI használatával készült.
  • Új hűségprogram attribútumot vezetett be, amely az Egyesült Államokban és Japánban áll rendelkezésre. A hűségprogram attribútum használatával beállíthatjuk a tagok számára érvényes árakat és a hűségpontokat. Az attribútum hozzáadása segít a Google-nak abban, hogy pontosan megjelenítse a hűségprogram előnyeit a Google-szolgáltatásokban.
  • Új minimális ár attribútum: a minimális ár attribútummal megadhatjuk a legalacsonyabb vagy a minimális hirdetési árat, amelyre egy termék ára lecsökkenthető. A Google ezeket az adatokat olyan funkciókhoz használja fel, mint az akciós árra vonatkozó javaslatok, az automatikus kedvezmények és a dinamikus promóciók.
  • Frissített útmutató a részletfizetés alapú ajánlatokhoz: ezzel a módosítással kibővítik a részletfizetés attribútumot egy új első részlet attribútummal, amellyel meghatározhatjuk, hogy a termék vásárlásakor kell-e részleges előleget fizetni. Korábban az ilyen első részletet az ár attribútum használatával kellett megadni. 

A gépjárműhirdetések esetén egy jóváírás típusa alattribútumot is hozzáadhatunk a részletfizetés attribútumhoz, amely lehetővé teszi annak meghatározását, hogy a részletfizetés-jóváírás típusa bérlés vagy finanszírozás.

  • Új díjmentes szállítás küszöbértéke attribútum: a díjmentes szállítás küszöbértéke attribútum használatával jelezhetjük azt a minimális megrendelési értéket, amely felett a szállítás díjmentes.
  • A Google frissíti a szállítás attribútum használatára vonatkozó útmutatót is, amely arra vonatkozik, hogy a szállítási költségbe nem számolódnak bele a kormány által kiszabott díjak, például az importvámok, az újrahasznosítási díjak, a szerzői jogi díjak vagy az államspecifikus kiskereskedelmi szállítási díjak.

Változások 2024. július 31-től

  • A Google kibővíti azoknak az országoknak a listáját, ahol kötelező a szállítási költség megadása, és a listát további országokra is kiterjesztik. Mostantól a szállítási költség megadása nélküli ajánlatokat elutasítják Indiában és Új-Zélandon.

Változások 2024. szeptember 1-től

  • Egyszerűsítik a készletkezelést olyan kereskedők számára, akik használják a „ma átvehető” vagy a „későbbi átvétel” funkciót, azáltal, hogy az átvételi mód attribútumot opcionálissá teszik.
  • 2023-ban bevezettek egy új tanúsítvány attribútumot, amely lehetővé teszi az EU energiatakarékossági címkézési szabályozásainak való megfelelést. Ez az attribútum átfedésben van a már meglévő energiatakarékossági osztály attribútumokkal, ezért az energiatakarékossági attribútumokat megszüntetik, és a tanúsítvány attribútumot fogják helyettük használni.
  • Korábban a nem latin-amerikai országokban az ár attribútumot a részletfizetés attribútum használatával megadott részletfizetési ár első részleteként értelmezték. A részletfizetés attribútumhoz április 9-én hozzáadtak egy új első részlet alattribútumot, így szeptember 1. után megszüntetik az első részlet ár attribútum használatával történő megadásának lehetőségét.

Forrás:

https://support.google.com/merchants/answer/14784710

https://support.google.com/merchants/answer/7052112?sjid=6518302611189432562-EU#marketplaces

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!