Segíthetünk?

Blog

2024. január 25.

A Google frissíti az EU-ban célzott hirdetések adatvédelmi irányelveit

A Google megszigorítja a célzott hirdetésekre vonatkozó adatvédelmi irányelveit Európában, hogy megfeleljen a digitális piacokról szóló törvénynek (DMA).

Mi az a digitális piacokról szóló törvény (DMA)? 

A DMA egy új jogszabály, amelynek célja annak biztosítása, hogy a nagy online platformok, az úgynevezett „kapuőrök” (gatekeepers: Alphabet, Amazon, Apple, ByteDance, Meta, Microsoft) tisztességes módon viselkedjenek az interneten, hogy tisztességes és nyitott környezetet teremtsenek az online vállalkozások számára. 

A jogszabály március 6-án lép hatályba.

Miért fontos ez?

A szigorúbb adatvédelmi irányelvek hatással lehetnek a Google személyre szabott hirdetések és tartalom megjelenítésére. Ez potenciálisan csökkentheti a reklámkampányok hatékonyságát, mivel előfordulhat, hogy nem érik el olyan pontosan a kívánt célközönséget.

További hozzájárulások. A Google a következő hetekben új hozzájárulást kérő szalaghirdetést vezet be az EU-beli felhasználók számára. Engedélyt fog kérni adatok megosztásához személyre szabott tartalmakhoz és hirdetésekhez. Ha nem adnak engedélyt, bizonyos funkciók korlátozottak lesznek vagy nem lesznek elérhetőek.

Adathordozhatóság. A harmadik féltől származó alkalmazásokhoz vagy szolgáltatásokhoz való adatátvitel új követelményeinek kielégítése érdekében a Google hamarosan tesztelni fogja az adathordozhatósági API-t a fejlesztők számára.

Mi az adathordozhatóság? Az adathordozhatóság az adatok átvitele különböző alkalmazások, programok, számítási környezetek vagy felhőszolgáltatások között. Ez lehetővé teszi a szolgáltatók számára, hogy célzott reklámozást hajtsanak végre.

Választható képernyők. A Google további választási képernyőket is bevezet az Android telefonokon, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy könnyebben váltsanak alapértelmezett keresőmotort vagy böngészőt. Ezek a képernyők láthatók lesznek az eszköz beállítása során Android telefonokon, valamint a Chrome alkalmazásban asztali és iOS-eszközökön.

Frissítés keresése. Ezenkívül a Google az elkövetkező hetekben dedikált egységekkel egészíti ki a különböző összehasonlító oldalakra mutató hivatkozásokat és a keresési oldalak parancsikonjait a keresések finomításához. 

A DMA megsértésének szankciói:

  • Bírság: A vállalat teljes világméretű éves forgalmának legfeljebb 10%-a, vagy ismételt jogsértés esetén akár 20%-a.
  • Időszakos kényszerítő bírság: A vállalat átlagos napi forgalmának legfeljebb 5%-a.
  • Jogorvoslat: Ezek magukban foglalhatnak viselkedési és strukturális jogorvoslatokat, például egy vállalkozás (részeinek) leválasztását.

Forrás: https://searchengineland.com/google-data-privacy-targeted-eu-dma-436595

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!