Segíthetünk?

Blog

2021. február 17.

A Google kereső sötét verziójában a hirdetések kevésbé tűnnek hirdetéseknek

A Google kereső követi azt a trendet, amit mostanság az olyan nagyok, mint pl az Instagram, vagy a Facebook is bevezettek: a sötét módot.

Ez egy sokkal olvasóbarátabb hátteret biztosít a böngészéshez, ami kevésbé terheli a szemet – és aminek vélhetően az a célja, hogy a felhasználók tovább használják az adott szolgáltatást.

Azonban a Google Search esetében egy nem várt hátulütője is akad: a sötét verzióban kevésbé nyilvánvaló, hogy a találati listában szereplő elemek közül melyik a hirdetés és melyik nem.

Ennek hátrányos következménye lehet az organikus keresésre: a hirdetések elveszik a kattintásokat, azaz csökken az organikus átkattintási arány (CTR), tehát az organikus teljesítmény is.

Felveti viszont a kérdést, hogy ennek milyen hosszútávú következményei lehetnek a felhasználó szemszögéből: mi van akkor, ha egy kevésbé releváns találatra kattint – amiről azt hiszi, hogy organikus, holott egy fizetett találat.

Mennyire lesznek megbízhatóak a Google hirdetések teljesítménye?Mennyiben befolyásolja ez a konverziós költséget? Milyen további hatása lesz az organikus teljesítményre?

Számtalan a kérdés, és egyelőre még kevés a válasz.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!