Segíthetünk?

Blog

2022. augusztus 08.

A Google még egy év haladékot adott a cookie-knak

A 3rd party cookie kivezetésére adott határidőt 1 évvel meghosszabbítja a Google Chrome, így az csak 2024-ben fog megtörténni.

Ez már a második határidő módosítás erre vonatkozóan, hiszen eredetileg már idén (2022) szerették volna megszüntetni.

A Google-nek több időre van szüksége az új Privacy Sandbox teszteléshez, ami egy kevésbé bosszantó megoldást jelent a célzott hirdetések megjelenítéséhez.

Anthony Chavez, a Privacy Sandbox kezdeményezés alelnöke blogjában ezt írja:

„A legtöbb visszajelzés azt mutatta számunkra, hogy több időre és tesztelésre van szükség a Privacy Sandbox technológiában ahhoz, hogy felkészüljünk a 3rd party cookie-k teljes lecserélésére.

Ez az előrelátó megközelítés biztosítja a web gyarapodását anélkül, hogy site-okon átívelő azonosítóktól függenénk.”

A Google-nél már hónapok óta zajlanak a Privacy Sandbox tesztek. Fejlesztők és a piaci szereplők is egyetértenek abban, hogy hosszabb tesztelési periódus szükséges.

Jelenleg a Google terveiben egy fokozatos átmeneti időszak szerepel, ellentétben a korábbi hirtelen teljes átállással.

A Privacy Sandbox API már elérhető a fejlesztőknek, augusztusban ezt kiterjesztik globálisan többmillió felhasználó számára is. A Google fokozatosan terjeszti ki a tesztelést az év hátralevő részében és 2023-ban.

2023 Q3-ra várható, hogy a Chrome felhasználók számára teljeskörűen fog működni a Privacy Sandbox API, és ezt követően 2024 második felére tervezik a 3rd party cookie kivezetésének megkezdését. (Folyamatosan frissülő információk a privacy sandbox weboldalon találhatók.)

A hirdetők és piaci szereplők így időt nyertek mielőtt teljesen át kell alakítaniuk a hirdetési stratégiát és a Chrome felhasználók célzását.

Még nem tudjuk, hogy a 3rd party cookie Chrome-ból való kivezetése hogyan érinti majd a hirdetéseket ahogy azt sem, hogy a Privacy Sandbox mennyire lesz majd hatékony a hirdetések célzásában.

Erre vonatkozóan valószínűleg a 2022-23-ban szélesebb körben elérhető tesztekből tudunk majd többet.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!