Segíthetünk?

Blog

2021. szeptember 01.

A Google megerősíti a változtatást

A Google megerősíti, hogy megváltoztatta annak módját, hogy hogyan hozza létre a keresési eredmények listáinak címeit.

A megerősítés szerint már nem a lekérdezés alapján generálja ezeket a címeket, hanem az esetek 80%-ában továbbra is a HTML title-öket használja.

Korábban a Google a keresési találati snippetek címének kialakításakor gyakran azt a lekérdezést használta, amelyet a kereső a keresőmezőbe beírt. Most azonban a Google közölte, hogy „általában” már „nem fogja” használni a lekérdezést e címek kialakításakor. Ehelyett a Google egy új rendszerrel generálja ezeket a címeket, amelyek a vállalat állítása szerint „leírják, hogy miről van szó, függetlenül az adott lekérdezéstől”.

A Google azt mondta, hogy mostantól „olyan szöveget használ, amelyet az emberek vizuálisan láthatnak, amikor egy weboldalra érkeznek”. Konkrétan a Google mostantól figyelembe veszi „az oldalon megjelenő fő vizuális címet vagy főcímet”. Ez az a tartalom, amelyet az oldaltulajdonosok gyakran a <H1> címkékben, más fejléccímekben helyeznek el, vagy amelyet stíluskezelésekkel nagyméretűvé és kiemelkedővé tesznek – magyarázta a vállalat.

A Title-ök továbbra is az elsődlegesek. A Google elmondta, hogy a találatok 80%-a esetében még mindig a HTML-Title címek az elsődleges módja a címek előállításának. „A HTML title tags még mindig messze a leggyakrabban használt, az esetek több mint 80%-ában” – írta a Google.

Miért jött ez a változás?

 Ahogyan a Google fogalmaz: „a frissítés célja, hogy olvashatóbb és könnyebben hozzáférhető címeket állítson elő az oldalak számára. Bizonyos esetekben, ahol ezt hasznosnak látjuk, hozzáadhatjuk az oldalak nevét is. Más esetekben, amikor rendkívül hosszú címmel találkozunk, előfordulhat, hogy a leglényegesebb részt választjuk ki, ahelyett, hogy az elejéről kezdenénk, és a hasznosabb részeket megrövidítenénk”.

A Google finomításokat végez. A Google azt írta, hogy a keresőcég „már most finomításokat végez” az új címrendszeren „a visszajelzések alapján”, és azt ígéri, hogy „folyamatosan dolgozik azon, hogy idővel még jobbá tegye”. Ehhez meghallgatta a visszajelzéseket, és példákat gyűjt arra, amikor ezeknek a címeknek nincs értelme. Sőt, Danny Sullivan szerint ez még azt is eredményezheti, hogy a Google Search Console-on belül több vezérlőelemet kapunk, hogy jobban kezelhessük a Google keresési találatokban megjelenő címeinket. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!