Segíthetünk?

Blog

2022. március 22.

A Google megszünteti a Universal Analytics szolgáltatást 2023-ban

A Google bejelentette, hogy 2023 júliusában megszünteti a Google Analytics előző generációját, az úgynevezett Universal Analytics-et.

Pontosabban : 2023. július 1. lesz az a dátum, amikor a Universal Analytics leállítja az új adatok feldolgozását.

A Universal Analytics 360-tulajdonosok további három hónapnyi adatfeldolgozást kapnak, amely 2023. október 1-jén jár le .

Tehár ezen két dátum után a Google Analytics 4 lesz az új megoldás a webhely tevékenység nyomon követésére.

A Google továbblép a Universal Analytics helyett, mivel az nem képes több platformra kiterjedő betekintést nyújtani. Szerintük az a modell, amelyre a Universal Analytics épül, már elavulttá vált. 

Ezzel szemben a GA4 képes mérni az adatokat webhelyek és alkalmazások között. Mivel nem támaszkodik kizárólag a cookie-kra, eseményalapú adatmodellt használ, így több platformon is működhet. Ez pedig jövőbiztosabb megoldássá teszi.

Ezenkívül pedig a GA4 nagyobb adatvédelmet is kínál, ami egyre fontosabb a webfelhasználók számára. 

Úgy tervezték, hogy megfeleljen számos kulcsfontosságú üzleti célnak, például az értékesítések vagy az alkalmazástelepítések számának növelése, a leadek generálása, valamint az online és offline vásárlói elkötelezettség összekapcsolása.

Íme néhány a GA4 által kínált előnyök közül

Érintkezési pontok áttekintése

Teljes áttekintést kaphat az ügyfelek életciklusáról egy olyan mérési modellel, amely nincs platformonként széttagolt vagy független munkamenetekbe rendezve.

Adatközpontú hozzárendelés

A hozzárendelési jóváírást nem csupán az utolsó kattintáshoz rendeli, így segít megérteni, hogy a különböző marketingtevékenységek együttesen hogyan befolyásolják a konverziókat.

Értékesebb adatok

A gépi tanulás prediktív betekintést nyújt a felhasználói viselkedésre és a konverziókra vonatkozóan, új közönségeket hoz létre azon felhasználókból, akik valószínűleg vásárolnak vagy lemondanak, és automatikusan felszínre hozza a kritikus betekintést.

Több használható adat

​​A más Google-termékekkel, például a Google Ads-szel való kibővített integráció a GA4 kombinált webes és alkalmazás adatai között működik, így egyszerűvé téve az Analytics-statisztikák felhasználását a hirdetési kampányok optimalizálására.

Vállalati használatra készült

Az Analytics 360 új al- és összesítő tulajdonai lehetővé teszik a Google Analytics 4-tulajdonok szerkezetének testreszabását az adatkezelési igényeknek megfelelően.

Fontos dátumok

2023. július 1. : Minden szabványos Universal Analytics-tulajdon leállítja az új találatok feldolgozását.

2023. október 1. : Az összes 360 Universal Analytics-tulajdon leállítja az új találatok feldolgozását.

A Universal Analyticsben korábban feldolgozott adatok a fenti dátumokat követően legalább hat hónapig elérhetők maradnak.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!