Segíthetünk?

Blog

2021. március 09.

A Google nem fogja követni a felhasználókat a harmadik felektől származó sütik kivonása után

A Google biztosítja a felhasználókat afelől, hogy nem fogja alternatív követési megoldással helyettesíteni a hamarosan megszűnő, harmadik féltől származó sütiket. Tavaly bejelentették, hogy a személyes adatok védelmében támadt aggodalmak miatt nem fogják tovább támogatni a third-party sütiket a Chrome böngészőben. A felhasználók túlnyomórészt azon a véleményen vannak, hogy az ilyen sütik által történő adatgyűjtés kockázata nagyobb az előnyöknél.

,,Ténylegesen az emberek 72%-a úgy érzi, hogy a hirdetők, technológiai vállalatok és más cégek szinte mindent követnek, amit az online tevékenységük közben végeznek, és 81%-uk állítja, hogy ennek potenciális kockázata meghaladja az előnyöket – a Pew Research Center által végzett felmérés szerint.’’

Továbbra is felteszik a kérdést a Google-nek, hogy fog-e új módszereket kidolgozni a felhasználók követésére, ahogy azt mások is teszik az online hirdető tech iparágban. A válasz erre egy empatikus ,,nem’’. Amint megszűnnek a harmadik féltől származó sütik, a Google nem fog a helyükre más megoldást kitalálni. Míg más szolgáltatók továbbra is kínálni fognak egy bizonyos szintű felhasználói profilt a hirdetések követéséhez, a Google elkötelezi magát a személyes adatok védelmét biztosító API-k mellett, amelyek megakadályozzák a személyenkénti követést. A felhasználók internetes tevékenységének követése nem szükséges a továbbiakban a sikeres digitális marketinghez. A Google így nyilatkozott:

,,Az embereknek nem kellene elfogadni az interneten való követésüket ahhoz, hogy a releváns hirdetések megjelenésének előnyéhez jussanak. Ahogy a hirdetőknek sem kell követniük az egyes fogyasztókat a weben a hatékony digitális marketinghez.’’

Már van lehetőség az egyedi azonosítók helyettesítésére a hirdetők számára továbbra is eredményeket nyújtó megoldással, hála a aggregációnak, anonimizációnak és az eszközön történő feldolgozásnak. A Google januárban tett közzé részleteket a sütiket helyettesítő, FLoC nevű mechanizmusról, amelyet a következő negyedévben tesztelik a Google Ads hirdetők. A FLoC-bázisú kohorszok szintén elérhetők lesznek tesztelés céljából a Chrome-ban annak következő verziójában a jövő hónaptól.

Innentől fogva a Google elkötelezi magát a belső cookie-kra épülő kapcsolatok támogatása mellett a platformjain, amely során a hirdetőpartnereknek közvetlen a kapcsolata a vásárlóikkal.Ígéretüket tették, hogy megőrzik az internet nyílt jellegét, ahol az emberek annak tudatában érhetnek el hirdetésekkel támogatott tartalmakat, hogy a személyes adataik biztonságban vannak.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!