Segíthetünk?

Blog

2022. február 04.

A Google nyugdíjazza a FLoC-t, és bejelentette az új Topics API megoldást

A Google bemutatta új felhasználói privacy és célzási megoldását: a Topics API-t, ami a sokat kritizált FLoC-ot váltja fel.

A hír kisebb meglepetés, miután 2021 elejétől a Google a 3rd party cookie kivezetésére készíti fel a piaci szereplőket.

Mi az a FLoC?

FLoC = Federated Learning of Cohorts-ot 2021 márciusában vezette be a Google egy privacy sandbox kezdeményezésként, ami az érdeklődés alapú célzás engedélyezését tette lehetővé a böngészők számára.

Az egyéni célzást a kohort csoportképzés váltotta volna fel legkésőbb 2023-ban, amikorra a Google Chromeból kivezetésre kerülnek a 3rd-party cookie-k.

Az új TOPICS API

Úgy tűnik, hogy a Google komolyan vette a hirdetők felől érkező visszajelzéseket.

A Topics API a Google új privacy sandbox megoldása az érdeklődés-alapú hirdetések megjelenítésére.

A fő különbség abban van, ahogy az érdeklődésre vonatkozó információt gyűjtik.

Az új Topics API-ban témakörökre vonatkozóan figyeli a böngészési szokásokat az adott hétre vonatkozóan. Ezeket a témaköröket 3 hétig tárolja, utána törlésre kerülnek.

A Topic-ok a felhasználó készülékén vannak tárolva, így nincs szükség külső szerverekre, a Google-éra sem.

Mi a különbség?

Bár mindkét megoldás a felhasználói érdeklődést teszi középpontba, de máshogyan közelíti

–   A Topic minden 3 hétben törlődik a felhasználó készülékéről.

–   A FLoC a felhasználókat csoportokba osztotta, ennek nem volt időkorlátja, hogy meddig marad ebben a csoportban.

–   A FLOC esetében a Cohort ID célozható volt, míg a Topic esetében nincs ilyen ID, magát a topic-ot osztja meg a hirdetőkkel és weboldalakkal.

–   A privacy controlban is van különbség: a felhasználó meg tudja majd nézni, hogy milyen topic kapcsolódik hozzá, kikapcsolhatja bármelyiket külön-külön vagy teljes egészében is.

–   az érzékeny témakörök automatikusan kihagyásra kerülnek, mint a szexuális irányultság vagy faji hovatartozás.

Hogyan érinti ez a hirdetőket?

A Google továbbra is halad előre a third party cookie-k 2023-ban történő kivezetése felé. A hirdetőknek ismerniük kell a lehetőségeiket, hogy a startégiájukat érintő kérdésekben megfelelő időben hozhassanak döntéseket.

A remarketing lehetőségek korlátozottsága miatt a hirdetőknek egyre inkább a first-party adatokra támaszkodó hirdetési stratégiát célszerű kialakítaniuk a böngészési tevékenységre való célzás helyett.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!