Segíthetünk?

Blog

2020. december 04.

A Google új featured snippet funkciót tesztel

A featured snippet-ek mostantól a megjelenített szövegrészleten belül is tartalmazhatnak linkeket. Ennek célja, hogy a szövegen belüli fogalmak megértése lehetséges legyen az oldal elhagyása nélkül. Az így felhasznált tartalmak azonban az eredeti szövegrész szerzőjétől eltérő források, illetve a linkek is rájuk mutatnak. 

A jelenséget Brodie Clark vette észre, és posztolta ki a Twitteren. Alább egy kimentett kép a jelenségről:

Ahogy látható, a featured snippet szövegén belül pontozott vonalakkal jelöltek egyes szavakat, kifejezéseket. Az egeret ezekre a szavakra húzva egy ablak jelenik meg, ami az adott szó megértését elősegítő tartalmat jelenít meg.

A probléma a funkcióval az, hogy ez utóbbi tartalom nem a featured snippet szerzőjének oldalára mutat, hanem harmadik fél oldalára. Így, ha a pontozott vonallal jelölt szövegrészt lekattintjuk, a featured snippet szerzőjétől eltérő forrás oldalán landolunk. Ezáltal hiába érjük el, hogy a tartalmunk featured snippet-ben jelenjen meg, és ezzel forgalmat tereljünk az oldalunkra, elképzelhető, hogy a fenti megoldás révén végül egy versenytársunk oldalára navigál a felhasználó. 

Illetve korábban az eredeti featured snippetet lekattintva egy web story-n landoltunk. Mivel desktopon is egy mobil eszközre optimalizált web story-t jelenített meg a Google, így ez minden bizonnyal egy hiba volt. A Google kérdésre elmondta, hogy nem szándékozik a featured snippet-ben web story-kat megjeleníteni, így időközben ezek a web story-k elérhetetlenné váltak.  Azonban az érdekesség az, hogy a web story nem manuálisan lett elkészítve, hanem a Google mesterséges intelligenciája által. Vagyis a Google összeszedett adat és információ darabokat a neten, majd készített belőlük egy web story-t – az egyes elemek forrásának pontos megjelölése nélkül. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!