Segíthetünk?

Blog

2021. június 15.

A Google új jelentési funkciókat jelent be a GA4-ben

A marketingesek a Google Analytics 4-ben új jelentéstételi funkciókat kapnak, annak érdekében hogy mélyebbre áshassanak a kulcsfontosságú információkban. A platformot a használhatóság érdekében kissé át is alakítják. 

Az új funkciók célja, hogy segítsék a marketingeseket abban, hogy azoknak az adatait is lássák, akik lemondanak a nyomon követésről, és hogy a hirdetők gyorsabban hozzáférjenek a legtöbb adathoz, amire szükségük van, miközben felismerik, hogy ezek az adatpontok vállalkozásonként eltérőek.

Új bal oldali navigációs menü

A menüt úgy tervezték, hogy a felhasználók számára megkönnyítse a gyors és intuitív navigációt a különböző jelentésekhez a felhasználási esetekhez. Minden egyes szekciót úgy terveztek, hogy egy-egy különböző felhasználási esetet támogasson, és ezeket a szekciókat „munkaterületeknek” (Workspace) fogják nevezni.

Kibővített konverziós modellezés

Még ebben az évben a Google Analytics elkezdi kiterjeszteni a konverziós modellezést. A Google nem határozta meg, hogy mely jelentések fogják használni a modellezett adatokat. A modellezett adatok segítségével arra törekszenek, hogy kitöltsék azon látogatók jelentési hiányosságait, akik nem járultak hozzá a cookie-k nyomon követéséhez.

Rugalmasabb jelentéskészítés a GA4-ben

A Google azt is bejelentette, hogy az adminisztrátori hozzáféréssel rendelkező felhasználók képesek lesznek az Analytics felületének módosítására. Ez azt jelenti, hogy a userek  kibővíthetnek egy panelt a bal oldalon, amelynek segítségével  beemelhetik a kulcsfontosságú dimenziókat és mérőszámokat, ami lehetővé teszi számukra, hogy testre szabják, hogyan nézzenek ki a jelentéseik – nem csak az egyéni jelentések, hanem az alapértelmezett jelentések esetében is. A megadott példában például megosztották a felhasználószerzési jelentést, amelyet különböző mérőszámokkal testre szabtak.

Data-Driven Attribution Modeling

Hamarosan az összes Google Analytics 4 tulajdonban elérhető lesz az adatvezérelt attribúciós modell. Két új jelentés is megjelenik: a konverziós útvonalak jelentés és a modell összehasonlítás jelentés.

Az első hasonló lesz a Universal Analytics felhasználók által már ismert jelentéshez, amely lehetővé teszi a teljes fogyasztói útvonal nyomon követését, a különböző csatornákon keresztül. Az új jelentés tartalmazni fogja a konverziós útvonalak vizualizációját is, hogy a marketingesek jobban megértsék az értéküket és végső soron a ROI-t csatornánként.

A Modell-összehasonlító jelentés lehetővé teszi a marketingesek számára a különböző attribúciós modellek összehasonlítását, hogy lássák a különböző csatornákra gyakorolt hatást.

A Google Marketing Livestream-en bejelentették, hogy egy új hirdetési munkaterületet fognak bevezetni, és most a Google további részleteket közölt arról, hogy mit fog tartalmazni ez a jelentési csomag.

Az új jelentés tartalmazza a Google által „Advertising Snapshot”-nak nevezett „hirdetési pillanatképet”, amely egy olyan műszerfal, amely tartalmazza a többcsatornás konverziós utakat, a csatornánkénti konverziós volumeneket és egy attribúciós modell összehasonlító grafikont.

A jelentés egy pillantással széleskörű információt nyújt a gyors áttekintéshez, de nem tartalmazza az információknak azt a mélységét, amelyet a hirdetők a Universal Analytics-től megszokhattak.

Cikkünk forrása: https://www.searchenginejournal.com/google-announces-new-reporting-features-in-ga4/410195/

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!