Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. november 03.

A hatvan milliárd dolláros üzlet kezdetei

15 éves a Google Adwords: 2000-ben 350 hirdetővel indult, mára több mint egy millió hirdető generálja a több tíz milliárdokat érő cég bevételeit.

Idén október 28-án ünnepelték az AdWords megalapításának 15. évfordulóját, a hivatalos dátum október 23, de 2010-ben, a tizedik évfordulón is egy másik dátumon történt az ünneplés, november 8-án.

Az Adwords vitathatatlanul megváltoztatta az online hirdetések világát önműködő, kulcsszó alapú rendszerével, multi-milliárdos üzleti fellegekbe röpítve a Google-t, amely most az Alphabet társaság sarokköve. 2014-ben már több mint 62 milliárd volt a bevétele.

Az Adwords indítása

2000 októberében indult nagyjából 350 hirdetővel a közel egy hónapos béta verzió. Az új termékről Larry Page – a Google társalapítója és ügyvezetője – azt mondta: „az Adwords a létező legmagasabb szintű technikai hátteret biztosítja, lehetővé téve bármely hirdetőnek a gyors tervezését egy rugalmas kampánynak, ami a leginkább illeszkedik a marketing célokhoz és költségekhez.”

Szimpla munkanap 20 millió kereséssel

2000-ben a Google felhasználók több mint napi 20 millió keresést bonyolítottak le a google.com-on. Most, 15 évvel később a keresőmotor 3 milliárdnál is több keresést kezel. Ezeknek több mint a fele mobilokról történik. Az AdWords interfésznek köszönhetően, hirdetési kampányaink olyan felületeken jelenhetnek meg, mint a Youtube, a Google Display hálózata vagy az AdMob segítségével a mobil applikációkban.

A keresőmotorok aktuális helyzete

Az interneten jelenlévő keresőhirdetési költések fele az USA-ban van, amely 2015. első felében érte el csúcsát 27,5 milliárd dollárral. Ebben persze benne van a Bing és Yahoo is, de a Google tartja közel 64%-os jelenlétét asztali számítógépeken és majdnem 90%-át a mobilokon.

A Microsoft jelentése szerint a Bing előző negyedévben vált először nyereségessé, köszönhetően a windows 10 sikerének, azonban a mobilos keresési részesedése minimális.

Kihívásokkal teli Display hirdetési piac

Miközben a Google a keresési piac domináns szereplője lett, addig a display piacra csak későn kezdett fókuszálni és köszönhetően a mobil és a mobil alkalmazások rohamos fejlődésének, olyan ellenfelekkel találta szemben magát, mint a Facebook. Az eMarketer szerint, míg 2015-ben az amerikai display hirdetési bevétel 25%-a Facebook zsebébe vándorol, addig a Google kénytelen lesz megelégedni 13%-os részesedéssel.

 

Lényeges momentumok, Google Shopping és Továbbfejlesztett Kampányok

Az elmúlt évek legnagyobb változásai az Adwords-ben a Google Shopping kampányok és a Továbbfejlesztett Kampányok bevezetésében rejlett, utóbbi hatékonyan tette a mobilos hirdetéseket megkerülhetetlenné. A terméklistázós hirdetések ma már a kiskereskedelmi keresőhirdetési költések jelentős részét képezik, Goldman Sachs szerint a teljes bevétel nagyjából 20% a mobilos hirdetésekből származik.

A 15. évforduló alkalmából a Google összeállított egy infografikát.

adwords 15th birthday

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!