Segíthetünk?

Blog

2021. augusztus 18.

A hozzárendelési modellek már támogatják a YouTube és Display hirdetéseket is

A vásárlásig való eljutás közben a felhasználók általában több hirdetéssel is kapcsolatba kerülnek. A hozzárendelési modellekkel meghatározhatod, melyik hirdetésnek mekkora szerepet tulajdonítasz a fő konverzió teljesítésében.

A Google fejlesztett minden nem utolsó kattintás alapú hozzárendelési modelljén, így azok mindegyike – az adatközpontú hozzárendelést is beleértve – támogatja már a YouTube és Display hirdetéseket. Így adatközpontú megközelítéssel élve a gépi tanulás segíthet az utolsó kattintás alapú modellnél több konverzió elérésében ugyanolyan CPA értéken.

Emellett a hozzárendelési jelentések szintén elérhetők már YouTube és Display kampányokra is a Shopping és keresési kampányokon túl.

Modell-összehasonlítással összevethetjük a különböző hozzárendelési modelleket

A modell-összehasonlítással meghatározhatod, hogy mennyi a CPA és a ROAS a különböző hozzárendelési modellekben, és már a YouTube és a Display is a keresési hirdetések mellett van, így könnyebb átfogóan megfelelő modellt választani.

Amennyiben megváltoztatod a használt hozzárendelési modellt egy bizonyos konverzióra, több változás is megjelenik a ,,Kampányok’’ jelentésében.

Egyrészt, az új modellel élve a korábbiakhoz képest csökkenhet illetve nőhet egyes kulcsszavaknak, kampányoknak, hirdetéseknek, stb. tulajdonított konverziók száma, annak megfelelően, hogy az adott modell szerint a cél teljesüléséhez milyen arányban járultak ezek hozzá.

Másrészt, nem utolsó kattintás alapú modell esetén tizedestört alapú lesz a konverziók száma, hiszen már nem csak egész célteljesüléseket lehet számolni – az egyes egész konverziók lesznek elosztva az egyes elemek között.

Harmadrészt, mivel minden nem utolsó kattintásra épülő hozzárendelési modell a hirdetésekkel való több interakció alapján számol, amelyek mind különböző időpontban történtek, megfigyelhető lesz egyfajta időbeli eltolódás a jelentésekben. Például, amikor vásárlás történik, csak utólag tudja a rendszer az addig a lépésig vezető elemek szerepének mértékét megbecsülni, így az ezeknek megfelelő konverziós értékeket csak utólag lehet az egyes kulcsszavakhoz, hirdetésekhez, kampányokhoz stb. hozzáadni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!