Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. július 16.

A közösségi oldalak az új hírportálok

Egy amerikai felmérés szerint a 35 év alatti emberek fele már a Facebook és a Twitter hírfolyamát használja elsődleges hírforrásként.

A Pew Research Center tanulmánya szerint fokozatosan nő a Facebook és a Twitter hétköznapi tájékozódásban betöltött szerepe. Noha a felmérésben különböző korú, nemű és más demográfiai csoportokat vizsgáltak, egyértelműen kirajzolódik, hogy ez a tendencia elsősorban a fiatalabb generációra igaz.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Noha ez nem egy eget rengető felfedezés, de mindenképpen elgondolkodtató a tájékozódási szokások ilyen irányú átalakulása. Egyre többen használják a Facebook hírfolyamát, mert egyszerűen nagyobb felhasználó bázissal rendelkezik, míg a Twitter sikere az aktualitásában rejlik. Sőt, az amerikai felnőttek közel 8%-a mindkét közösségi platformból informálódik!

A felmérés 2015 márciusi adatokat is tartalmaz, de a Pew Research már 2013 óta foglalkozik a témával és a social média, illetve a hírfogyasztási szokásokat vizsgálta. Az adatok összehasonlítása alapján jól látszódik, hogy a két felület (a felhasználói szokások szempontjából) már túlmutat a barátok, családtagok vizsgálódásán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

A hírfogyasztási szokások alakulásában megfigyelhető egyfajta különbség a két felület között is: az elemzők szerint ez az eltérő témakörök, és a sokszínű tartalom miatt van.

„A Twitter felhasználóinak egy sokkal nagyobb és zsúfoltabb adathalmazt kell böngészniük.” – írják a Pew Research oldalán.

 A közösségi oldalak az új hírportálok

Természetesen megfigyelhető egyfajta különbség a nemek megoszlása alapján is, hiszen a fogyasztói szokások ebből a szempontból is igencsak eltérőek.

A felmérés ugyan az Egyesült Államokban készült, feltételezhetően Európában is hasonló a helyzet, bár magyarországi viszonylatokban nézve a Twitter továbbra is gyerekcipőben jár.

A hagyományos médiának természetesen nem kell a kiszorítástól tartania, de a felmérés tökéletesen rávilágított arra, hogy most már kötelező jelleggel kell használni a közösségi oldalakat is a saját tartalmak terjesztésére!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!