Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. június 09.

A mobil hirdetések meghatározzák a bolti látogatások számát!

A vásárlás előtti tájékozódás lényegében már a mobil eszközökön történik! – világított rá a NinthDecimal által készített felmérés. A kutatás eredményeiből egyértelművé vált az is, hogy a mobil eszközök (az asztali készülékekkel szemben) már jóval nagyobb szerepet játszanak egy termék/szolgáltatás informálásában és értékesítésében.

A Mobile Audience Insights Report névre keresztelt elemzésből jól látszódik, hogy 2014-ben a fogyasztók 54%-a már mobil készülékeken tájékozódott, és ebből 34%-uk az okostelefonokat preferálta.

Mivel az utóbbi időben sorra születnek az ehhez hasonló tanulmányok, így ezek az információk nem érnek minket annyira meglepetésként, de mindenképpen rávilágítanak arra, hogy a mobil marketinges jelenlét, ill. az erre költött összegek még mindig nem tükrözik a valóságot a fogyasztói magatartás piacán.

A tanulmány második részében már azért érdekesebb adatokra bukkanhatunk: a 2013-2014-es éveket összehasonlítva jól látszódik, hogy míg a laptopokon történő vásárlásban nem mutatkozott különösebb eltérés, addig a mobil kereskedelem részesedése jelentősen nőtt a bolti értékesítésekhez képest (a felmérésből sajnos nem derül ki, de érdekes lenne tudni, hogy ezek a vásárlások honnan érkeztek: otthonról, utcán, boltból?)

NinthDecimal: Mobil értékesítések alakulása

Az adatokból megtudhatjuk azt is, hogy a 24 órán belüli bolti látogatások száma 80%-kal növekedett a mobil hirdetések hatására, és a rákövetkező 6 napban is az átlag felett volt a személyes megjelenési hajlandóság. Sajnos a hirdetésekről nem sok szó esik, de a lenti grafikonok alapján lényegében ajánlat alapú tartalommal számolhatunk.

A kutatás legérdekesebb részében a hirdetési teljesítményt és a boltok távolságát vizsgálták. Az eredményeket a CTR alapján hasonlították össze, ami azért megkérdőjelezhető mutató a mindenkori teljesítmény függvényében, de valamilyen irányjelzőként azért mindenképpen szolgál.

NinthDecimal: Mobil hirdetések - Üzleti távolság

Ami ebből egyértelműen leolvasható, hogy a távolságok szempontjából jelentős különbségek vannak a hirdetések hatékonyságában. A kiskereskedelmi (Retail) hirdetések akkor teljesítettek a legjobban, ha a bolthoz képest az érdeklődő 0 és 5 mérföldes távolságon belül helyezkedett el, míg a fogyasztási cikket (CPG) értékesítő reklámok csupán 2 mérföldes körzetben hoztak eredményt. Érdekes, de a gyorséttermi (QSR) hirdetéseknél is eltérő eredmények születettek: az üzlet elhelyezkedéséhez képest a hirdetések akár 25 mérföldes távolságban is jól teljesítettek.

NinthDecimal: Mobil hirdetési kreatívok

Ezek a mutatók mindenképp hasznosnak bizonyulhatnak a mobil hirdetések készítése és optimalizálása során, még akkor is, ha az ismeretlen tényezők korlátozása révén az eredmények csak részben tükrözik a valóságot. A felhasználói igényekhez képest a hirdetők sajnos még mindig le vannak maradva, és továbbra sem fordítanak elegendő figyelmet az ilyen jellegű bővítésekre, pedig az ehhez hasonló kutatások és eredmények alapján minél előbb újra kell priorizálni a hirdetési stratégiánkat!

Forrás

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!