Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. augusztus 06.

A nem mobilbarát weboldalak eltűnnek a Google találati listáiról

Feltűnően sok vállalat továbbra sem rendelkezik mobilbarát weboldallal – derül ki a Moovweb által készített felmérésből. A tanulmány szerint ennek látható jelei is vannak és egyértelműen rangsorolási következményekkel jár.

Formálisan április 21. volt a fordulópont, ezen a napos élesedett hivatalosan is a Google mobilbarát algoritmusa. Ennek ellenére úgy tűnik, hogy a weboldaltulajdonosok többsége továbbra sem szentel túl nagy figyelmet a honlapja ilyen irányú fejlesztésére. A Moovweb nyomon követett 1000, „az e-kereskedelemben fontosnak számító kulcsszavakat”, és a különböző iparágakban azt vizsgálták, hogy a találatokat milyen mértékben befolyásolja a mobil optimalizáltság ténye.

Mobil optimalizált weboldalak - Top 3

A mobil rangsorolás vizsgálata során egyértelműen kirajzolódott, hogy az esetek 83%-ában a legfelső pozíciókban kizárólag mobilbarát weboldalak helyezkedtek el, sőt 81%-ban az első három pozícióban tűntek fel. Az adott találati oldalon fellelhető oldalak 77%-a ugyancsak mobilbarát volt (másképpen, az első 7.7 találat a 10-ből). Rögtön felmerül a kérdés, hogy a maradék 20%-ban vajon miért és milyen esetekben jeleníti meg a rendszer a nem mobilbarát weboldalakat?

Mobil optimalizált weboldalak - Top 10

Míg a fenti ábra alapján jól látható, hogy az optimalizált weboldal egyenesen arányos a magasabb pozícióval, addig alábbi diagramon a különböző iparágak mobil-optimalizáltságát jelzi.

Mobil optimalizált weboldalak - Piaci szegmensek

Bár korábban volt arról vita, hogy a Mobilegddon látszólag eltérő módon hat a különböző piaci szegmensekre, az nem kérdés, hogy a nem mobile friendly weboldalak általánosságba véve hátrányba kerülnek.

Nyilvánvaló, hogy mi a teendője azoknak a marketingeseknek, akik még nem tették meg a szükséges intézkedéseket, de elsősorban nem az algoritmusnak kellene megfelelni: el kell fogadni a mobil forgalom erejét, és a felhasználói élményt kell egyszer és mindenkorra szem előtt tartani!

Ezt olvastad már?

Mit jelent a mobile first?

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!