Segíthetünk?

Blog

2022. június 24.

A TikTok-hoz hasonlóvá alakítanák a Facebook feedet

A Reels, a vállalat rövid formátumú videó funkciójának egyszerű áthozatala az Instagramról a Facebookra nem volt elég. A vezetők szorosan követték a TikTok lépéseit, és egyre jobban aggódnak, hogy nem tesznek eleget a versenyben maradásért. Az év elején Mark Zuckerberg vezérigazgatóval folytatott beszélgetések során úgy döntöttek, hogy a Facebooknak teljesen újra kell gondolnia a feedet.

Ahelyett, hogy az emberek által követett fiókok posztjait helyeznék előtérbe a Facebook fő hírfolyamában a TikTok-hoz hasonlóan, olyan posztokat fognak megjeleníteni ami független attól, hogy honnan és kitől származnak. Évekkel azután, hogy a Messenger és a Facebook különálló alkalmazásként szétvált, a kettőt újra összehozzák, a TikTok üzenetküldő funkcióit utánozva.


A tervezett változtatások a Reels egyre nagyobb hangsúlyozásával együtt azt mutatják, hogy a Meta milyen erőteljesen reagál a TikTok felemelkedésére, amely gyorsan a közösségi média dominanciájának jogos kihívójává vált. Míg az Instagram már átalakult, hogy a Reelsre helyezett hangsúlyával jobban hasonlítson a TikTokra, a vezetők remélik, hogy a Facebooknál is emelkedést hozna a változtatás.

Ez a helyzet hasonló mint, amikor a Facebook lemásolta a Snapchatet, amikor az gyorsan növekedett, de ezúttal a tét vitathatatlanul nagyobb. A befektetők kételkednek abban, hogy a Meta képes lesz-e átvészelni a hirdetési üzletágát érő kihívásokat. És mivel a részvényárfolyama már így is megrogyott, a vállalatnak meg kell mutatnia, hogy képes a növekedésre, ha Zuckerberg továbbra is finanszírozni akarja metaversum vízióját.

Így fog működni a gyakorlatban a jövőbeli Facebook-alkalmazás: a legfelül a Stories és a Reels keveréke lesz, amelyet a Facebookról és az Instagramról egyaránt ajánlott posztok követnek. Ez egy vizuálisabb, videósabb élmény lesz, egyértelműbb felszólításokkal, hogy közvetlen üzenetet küldjünk a barátainknak egy posztról. Ahhoz, hogy az üzenetküldés még inkább előtérbe kerüljön, a Facebook azon dolgozik, hogy a Messenger-t az alkalmazás jobb felső sarkában helyezze el, visszacsinálva a két alkalmazás nyolc évvel ezelőtti szétválasztásáról szóló döntést.

Meta felismerte, hogy ahhoz, hogy valóban felvegye a versenyt a TikTokkal, meg kell ismételnie a TikTok „Neked” főoldalának varázslatos élményét. A News Feed, amely az év elején elhagyta a „News” szót a nevéből, úttörő szerepet játszott egy olyan közösségi feedben, amely az általunk adott kifejezett jelzésekből tanul, például ha követ egy oldalt. A TikTok még egy lépéssel tovább ment: a passzív nézési szokásaid alapján kitalálta, hogy mit szeretsz. Azzal, hogy a TikTok megszüntette a fiókok követésének szükségességét ahhoz, hogy érdekes videókat láthassunk, az alkotók számára is kiegyenlítette a játékteret, és módot adott arra, hogy nagy számú követő nélkül is egyik napról a másikra vírussá váljanak.

Tekintettel arra, hogy a Facebook algoritmusai már most is fokozottan ellenőrzik, hogy a Facebook algoritmusai hogyan alakítják a kommunikációt, a vállalat merésznek tűnik, hogy még inkább a mesterséges intelligenciára akar támaszkodni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!