Segíthetünk?

Blog

2023. július 05.

A Universal Analyticset hivatalosan a Google Analytics 4 váltja fel

Az UA leállítása megkezdődött, de a Google azt tanácsolta, hogy fokozatosan kerüljön bevezetésre az új Analytics, ezért bizonyos adatok még mindig hozzáférhetők maradnak a korábbi verzióban.

A júliussal történő kényszerű átállás a GA4-re történelmi átmeneti pillanat a digitális marketingben. A hirdetőknek most nincs más választásuk, mint a GA4-et használni, ha követik webhelyeik és kampányaik teljesítményét – kivéve, ha természetesen a Google-n kívüli elemzési alternatívát szeretnének találni.

A Google tájékoztatása szerint az UA leállítása szakaszosan kerül bevezetésre, ezért egyes marketingszakemberek továbbra is hozzáférhetnek bizonyos adatokhoz. 

A Google már több mint egy éve figyelmezteti a marketingeseket, hogy át kell állniuk a GA4-re. A Google a Twitteren és az Analytics Súgóban közzétett nyilatkozatában a következőket mondta:

  • „A mai napon megkezdjük a Universal Analytics leállítását, mivel köszöntjük Önt a Google Analytics 4-ben.
  • „Ez nem megy egyik napról a másikra, ezért egyes Universal Analytics-tulajdonok továbbra is feldolgozhatják az adatokat.
  • „Azonban az összes tulajdon felkerült a várólistára, és azok, amelyek nem fejezték be a frissítést, gördülékenyen indulnak a “Jumpstartban.”
  • A Google Analytics 4 a következő generációs mérési megoldásunk, amely felváltotta a Universal Analyticset.”
  • „A szabványos Universal Analytics-tulajdonok leállították az új adatok feldolgozását. A webhely mérésének fenntartásához szüksége lesz egy Google Analytics 4-tulajdonra.
  • „Erősen javasoljuk, hogy a lehető leghamarabb térjen át a Google Analytics 4-re. Ha Universal Analytics-adatokat használ Google Ads-fiókjában, ügyeljen arra, hogy a Universal Analytics-tulajdon Google Ads-linkjeit migrálja a Google Analytics 4-tulajdonra.

A Universal Analytics leállítása a következő szakaszokban zajlik (és zajlott eddig), az utolsó szakasz pedig 2023 júliusa:

  • 2023. március: A Google automatikusan létrehozott egy GA4-tulajdont azoknak a marketingszakembereknek, akik nem iratkoztak le az automatikus tulajdonlétrehozási lehetőségről. Ahol lehetséges, a meglévő webhelycímkéket használtuk.
  • 2023. július: Az UA leállítja a találatok feldolgozását, beleértve a 360-as tulajdonokat is tartalmazó fiókok standard tulajdonait. A marketingszakemberek 2024 júliusáig még hozzáférhetnek az UA-tulajdonukban korábban feldolgozott adatokhoz.
  • 2024. július: A marketingszakemberek (még a 360-as tulajdonságokkal rendelkezők sem), többé nem férhetnek hozzá az UA felhasználói felületéhez és API-jához.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!