Segíthetünk?

Blog

2020. november 30.

A YouTube hirdetéseket helyez el a nem monetizált csatornákon

A YouTube hirdetéseket futtat nem monetizált csatornákon, de a tartalomkészítők nem szereznek ezzel bevételt. A változtatással kapcsolatban a tartalomgyártók felháborodásukat fejezik ki. A problémának nem magát a hirdetéselhelyezést, hanem a díjazás mellőzését tekintik.

Rendszerint a tartalomgyártóknak csatlakozniuk kell a YouTube Partner Programba, hogy engedélyezzék a hirdetéselhelyezést. Ennek fő előnye a jövedelemszerzés – ez egyeseknek mellékes bevételt, másoknak megélhetést jelent. Viszont a nem monetizált csatornáknak nem lesz lehetőségük erre.

Monetizálásra való jog

A YouTube egy új szakaszt ad az Általános Felhasználási Feltételeihez ,,Monetizálásra való jog’’ címen. A minden felhasználóra érvényes feltételekkel az ebben leírtakat is el kell fogadni. Íme egy rész belőle:

,,Jóváhagyja a YouTube-nak a Szolgáltatásra vonatkozóan a tartalmai monetizálásának jogát (és ez a monetizálás magába foglalja hirdetések elhelyezését a tartalmain vagy azokon belül, valamint díj felszámítását a felhasználóknak a hozzáférésért). Ez a Megegyezés nem biztosít az Ön számára semmilyen díjazást.’’

A cég szerint ezt a változtatást lassan vezetik be korlátozott számú videón, olyan csatornákon, amelyek nincsenek a YouTube Partner Programban.

Tehát minden tartalomgyártó számíthat arra, hogy bármikor elkezdhetnek hirdetések megjelenni a videóin. Amennyire az új Felhasználási Feltételek alapján erre következtetni lehet, a YouTube nem fogja figyelmeztetni erre a tartalmak tulajdonosait.

Az új szabályok egyértelműen leszögezik, hogy akik nincsenek a Partner Programban, azok nem részesülnek díjazásban. Azonban nem minden csatorna tud egyszerűen csak csatlakozni a programba.

A YouTube Partner Program (YPP)

Az egyetlen módja a hirdetések díjazásából való részesülésre a csatornák számára a YPP-ba való csatlakozás. Ennek több kritériuma is van, amelyek közül a következő kettőt a legnehezebb megugrani:

  1. Az elmúlt 12 hónapban 4000 órányi nyilvános megtekintéssel kell rendelkezni
  2. Több, mint 1000 feliratkozóval kell rendelkezni.

Tehát csak a kis csatornák látják kárát az új szabályozásnak, ami tovább növeli a megütközést körülötte.

A bejelentés óta sok tartalomgyártó töltött fel a változtatást kritizáló videót YouTube-ra. A fő érvük szerint a kis csatornáknak is kéne díjazásban részesülniük, ha már hirdetések megjelentetésére lesznek kényszerítve.

A tartalomkészítőkön kívül ez a döntés várhatóan a felhasználói élményt is negatívan érinti. Megvan a korlátja, hogy hány hirdetést hajlandóak a felhasználók tolerálni és a YouTube ezzel megközelítheti ezt a határt.

Egyfelől a YouTube több embert sarkallhat arra, hogy fizessen a hirdetésmentes Prémium szolgáltatásért. Másfelől nagyszámú ember csökkentheti a YouTube-on töltött idejét vagy bojkottálhatja egészében a jelenlétét a platformon.

Idővel kiderül, hogy a YouTube változtat-e az új irányelvein, de addig is azok bevezetésére kell felkészülni.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!