Segíthetünk?

Blog

2021. február 24.

Az adaptív keresési hirdetések formátum az alapértelmezett Google Ads-ben

Ahogyan az várható volt, immáron az alapértelmezett hirdetési formátum az RSA lett. A szöveges keresési hirdetések (ETA) egyelőre maradnak, de már az RSA lép előtérbe. 

A Google az elmúlt napokban tette hivatalossá, hogy az adaptív keresési hirdetések lesznek az alapértelmezett hirdetési típusok a Google Ads keresési kampányokban. Az RSA hirdetési formátum 2018-ban debütált. 

Mit változtat ez meg hirdetőként?

A Google megerősítette, hogy ez a frissítés nem fogja befolyásolni a meglévő hirdetések megjelenítésének módját. 

A ETA hirdetések továbbra is támogatottak és létrehozhatóak. A különbség az, hogy amikor új hirdetést hozunk létre, már nem az ETA lesz az alapértelmezett hirdetési formátum.

A Google ezzel a változással arra ösztönzi a hirdetőket, hogy az RSA hirdetéseket használják a jövőben, amivel tudják maximalizálni a teljesítményt. A RSA hirdetésnek vannak hasznos funkciói, mint a hirdetés erősségi mutató, illetve a testreszabási funkciók, például a helybővítmény beszúrása és a visszaszámlálás funkció. 

Mik azok az adaptív keresési hirdetések?

Az adaptív keresési hirdetésekkel olyan hirdetések hozhatók létre, amelyek az ügyfelekhez igazodva több és relevánsabb szöveget jelenítenek meg. Több címsor és leírás is megadható a hirdetésekben, amelyek különféle kombinációit a Google Ads idővel automatikusan teszteli, így megismerhetjük, hogy mely kombinációk teljesítenek a legjobban. A reszponzív keresési hirdetések javíthatják a kampány teljesítményét azáltal, hogy a hirdetés tartalmát úgy módosítják, hogy még inkább illeszkedjen a potenciális ügyfelek keresőkifejezéseihez.

Mire kell figyelni az adaptív keresési hirdetések létrehozásakor?

Az adaptív keresési hirdetések létrehozása több időt vesz igénybe, mint egy ETA hirdetés létrehozása a több címsor és leírás végett. A címsoroknak önmagában is értelmet kell adni, függetlenül attól, hogy milyen kombinációban jelenik meg. A Google algoritmus arra törekszik, hogy a legjobb kombinációt jelenítse meg, így fontos, hogy a címsorok önálló szövegrészek legyenek. 

Hogyha egy címsort vagy leírást mindenképpen szerepeltetni szeretnénk a hirdetésben, arra is lehetőségünk van, ilyenkor a rögzítés funkciót kell alkalmazni, ami az összes címsor és leírás végén megtalálható. Ezzel a funkcióval kontrolállhatjuk, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg a hirdetések. 

Hogyan tudok létrehozni még ETA hirdetést?

Az alapértelmezett hirdetési formátum az RSA lett, de ahogy írtuk, még továbbra is létrehozhatóak a hagyományos ETA hirdetések is. 

Az alábbi screenshoton láthatjuk, hogy tudjuk ezt megtenni:

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!