Segíthetünk?

Blog

2023. február 07.

Az automatikusan létrehozott Google Analytics 4 tulajdonságokról

A Google Analytics 4 egy következő generációs mérési megoldás, ami az Universal Analytics helyébe lép. A standard Universal Analytics tulajdonságok 2023. július 1-jén leállítják az új találatok feldolgozását. 

A weboldal folyamatos mérésének biztosítása érdekében, ha 2023 elejéig nem hozunk létre Google Analytics 4 fiókot az alapbeállításokkal, akkor a rendszer fogja automatikusan létrehozni az új Google Analytics 4 fiókot. 

Mindez a GA4 összekapcsolódik a megfelelő Universal Analytics-al majd és ez is rendelkezni fog egyenértékű alapfunkciókkal, mint például a célok és a Google Ads linkek.

Minden olyan szabványos Universal Analytics fiók, amely az elmúlt 12 hónapban találatokat kapott, jogosult a Google Analytics 4 tulajdonságok automatikus konfigurálására, kivéve, ha ezt lemondjuk. Ha le akarjuk mondani, mindezt február 28-ig kell megtenni. 

Néhány összetettebb tulajdonság (például célok, célcsoportok és Google Ads linkek) esetében több időt igényel az áttérés. Ha használjuk ezeket a funkciókat, legalább egy további hónap áll rendelkezésére a leiratkozásra. A Google Analytics 4 tulajdonság automatikus beállítása előtt bármikor lemondhatóak ezek. Figyeljünk azonban arra, hogy az új GA4 automatikus konfigurálása után az opt-out beállítás zárolásra kerül.

Megjegyzés: Ha Universal Analytics 360 tulajdonsággal rendelkezünk, akkor a Google Analytics 4 nem lesz automatikusan konfigurálva, és az áttérést is magunknak kell elvégezni, mielőtt a a rendszer 2024. július 1-jén leállítja az adatok feldolgozását. 

Ha létrehoztunk egy Google Analytics 4 fiókot, figyeljünk arra, hogy minden beállítást elvégeztünk-e. 

Továbbá tartsuk észben, hogy ha nem szeretnénk, hogy automatikus módosítások történjenek a Google Analytics 4 fiókban, akkor ezeket le kell tiltani. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!