Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. december 09.

Az Instagram megengedi a hirdetőknek, hogy az influencer felhasználók nevében hozzanak létre posztokat

Az instagram változásokat vezet be a márkához kapcsolódó hirdetésekre vonatkozóan. Ennek részeként olyan hirdetések is megengedetté válnak, amiben a felhasználó nevében hoznak létre posztokat.

A márkához kapcsolódó tartalmak megjelenítésére vonatkozó első változást tavaly vezették be, amikortól az influencereknek meg kell jeleníteniük, ha egy posztjukat egy cég vagy márka támogatja.

A hirdetések a felhasználó organikus posztjaihoz hasonlóan néznek ki, de szerepel benne a “fizetett tartalom a (márkanévvel)” megjelölés.

A hirdetés eddig egy kicsit több koordinációt igényelt az influencer és a márka között. Ahhoz, hogy egy ilyen tartalom hirdethető legyen, először organikus posztként kellett létrehozni, és azt követően a márkatulajdonos tudta a hirdetést közzétenni.

Az Instagram ezt most mindkét fél számára elérhetővé teszi.

A bejelentés szerint a cégek számára az új folyamat sokkal rugalmasabb lesz azáltal, hogy kevesebb feltételt kell teljesíteni a márka megjelölést tartalmazó hirdetések közzétételekor. 

A hirdetők így az influencer organikusan előzőleg közzétett posztja nélkül is létrehozhatnak és közzétehetnek hirdetést – természetesen az influencer hozzájárulásával.

A márkához kapcsolódó tartalomra vonatkozó hirdetés létrehozása 3 lépésből áll

  1. A hirdető jóváhagyást kér a hirdetés létrehozásra vonatkozóan:

Beállítások -› Business -› Márkához kapcsolódó tartalom -› Hirdetés létrehozás hozzáférés (Settings – Business – Branded Content – Request Ad Creation Access):

Itt a felhasználó nevének megadása után küldhető el a kérés.

  1. Az influencer elfogadja a hirdetési jogosultságra vonatkozó kérést

Az ő oldalán a kérés az Activity lapon jelenik meg, ahol az értesítések is vannak.

Az értesítésre kattintva arra a felületre érkezik, ahol látja minden jóváhagyott és még jóváhagyásra váró hirdetési partnerét.

A jóváhagyást követően jön létre a partnerség a márka és az influencer között.

Az oldal tetején megjelenik egy figyelmeztetés is: “Ezek a partnerek tudnak a nevedben hirdetést létrehozni és jóváhagyásra küldeni. Csak általad jóváhagyott hirdetések fognak megjelenni.

  1. Az influencer értesítést kap a jóváhagyására váró hirdetésről 

Ebben a folyamatban a hirdető dolga összeállítani és szerkeszteni a hirdetéseket, amit az influencer jóváhagy és közzéteszi.

A jóváhagyott hirdetés a közlő influencer nevében jelenik meg, de nem fog megjelenni a profilján a posztok között.

Ha a posztot közlő nincs megelégedve a hirdetéssel, akkor elutasíthatja ezt közzététel előtt, de utána is bármikor.

További újdonságok a márkához kapcsolódó tartalmakra vonatkozóan:

  • A Reelsben is megjelenhetnek majd ilyen hirdetések, hamarosan élőben is.
  • A Storyban megjelenő hirdetések kattintható elemeket is tartalmazhatnak, mint az említés, helymegjelölés és hashtagek.
  • A vállalkozások a hirdetésekben megjelölhetnek termékeket is.
  • A vállalkozások és influencerek beállíthatnak életkori korlátozásokat is a márkához kapcsolódó, feedben megjelenő posztokra vonatkozóan.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!