Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. június 23.

Az online hirdetések 2020-ra megelőzik a TV reklámokat

Az internet továbbra is a leggyorsabban növekvő hirdetési médium, és néhány év múlva várhatóan túlszárnyalja a hagyományos televíziós reklámokat. Az internetes hirdetésekre költött összegek alapján ez a tendencia már most, 7 országban is megfigyelhető!

A ZenithOptimedia jelentése szerint az online forgalom már 2014-től domináns médiumként van jelen a következő országokban: Ausztrália, Kanada, Dánia, Hollandia, Norvégia, Svédország, Egyesült Királyság. A felmérés szerint ezt az irányt hamarosan további országok is követni fogják (Kína, Finnország, Németország, Írország, Új-Zéland), náluk várhatóan 2017-re fog megfordulni a mérleg. Ha figyelembe vesszük, hogy ezek a piacok a világ hirdetési forgalmának a 28%-át teszik ki, úgy érdemes komolyabban is foglalkozni a témával.

„Az internet – mint domináns hirdetési médium – gyorsan fejleszti önmagát, a jelenlegi trendek alapján az étvized végére le fogja előzni a televíziót!” – mondta Steve King, a ZenithOptimedia vezérigazgatója.

További érdekesség (bár egyáltalán nem meglepő), hogy az internet növekvő piaci részesedésének a fő hajtóereje a mobil. Ennek a hirdetési platformnak a globális részesedése várhatóan több mint a duplájára fog nőni (5.1%-ról 12.9%-ra), vagyis a hirdetésekre költött globális összegnek a 70%-át fogja adni.

Globális hirdetési kiadások

A felmérésből kiderült az is, hogy 2014-ben a televízió még a hirdetésekre fordított kiadások 39%-át tette ki, de 2017-re várhatóan ez az arány is megváltozik, amiben az online videók erősödése is nagy szerepet fog játszani. Noha az utóbbi egyelőre csak 2%-át teszi ki a teljes költésnek, az online videók erősödése páratlan a többi digitális kategóriához képest.

Az előrejelzések alapján az online hirdetések 2017-re fognak felzárkózni a TV-hez, és csak 4%-kal fognak lemaradni a másik médiumhoz képest (szemben a mostani 11%-kal).

További érdekességek az eredeti jelentésben!

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!