Segíthetünk?

Blog

Hírek

2019. december 18.

A BERT hatása a fizetett hirdetésekre

Mostanra valószínűleg, már mindenki hallott a Google legutóbbi algoritmus frissitéséről, a BERT-ről, amely az egyik legnagyobb algoritmus változás volt az elmúlt időszakban. Egyértelmű hatással volt az organikus keresési eredményekre, de most nézzük meg, hogyan érintette a fizetett hirdetéseket. 

A hirdetési formátumok, egyezési típusok, kulcsszó-ajánlattételi beállítások és az egyéb beállítások változatlanok maradtak ugyan, ennek ellenére kétségtelen, hogy a BERT-nek, a SEM-re nézve is lesznek következményei. 

bert

A BERT hatása a SEM-re

A BERT minden eddiginél fontosabbá teszi a szándékon alapuló stratégiák bevált gyakorlatainak elfogadását. 

Mivel az organikus keresési eredmények, jobban meg tudják magyarázni az emberek igényeit, a SEM hirdetések informatívabban jelennek meg. 

A felhasználók elkötelezettségének fenntartása és az organikus eredmények hatékony kiegészítése érdekében, a PPC-hirdetőknek minden eddiginél keményebben kell dolgozniuk a felhasználói szándék kezelése érdekében.

Eddig a Google gyakran figyelmen kívül hagyott bizonyos szavakat egy keresési kifejezés során. Ezek az elöljárók, melléknevek vagy névmások azonban kulcsfontosságúak lehetnek, így sokszor félrevezető volt a lekérdezés legnépszerűbb szavainkra. 

A BERT segítségével mostmár a Google minden szót együttesen értelmez, így célzottabb és jobb eredményeket lehet elérni.

A fizetett keresési eredmények újra előtérbe kerülnek.

A fizetett keresési hirdetéseket ennek megfelelően, még célzottabá kell tenni, hogy meggyőzzük a Google-t, azok valóban relevánsak ahhoz, hogy megjelenjenek az organikus találatok mellett. 

Most még fontosabb lesz, hogy a kulcsszavainkhoz, mindig releváns céloldalt párosítsunk, így megjelenítve a legrelevánsabb hirdetést a felhasználóknak. Nem csak a kulcsszavak megválasztására, a megfelelő landoló oldalra is sokkal jobban figyelni szükséges, mint eddig bármikor.

Összpontosítás egy szándék alapú PPC stratégiára

Ha eddig a fizetett keresési stratégia nem a szándékon alapult, a BERT prioritássá teszi a szándék beépítését.

A teljes körű, szándékon alapuló stratégiát támogatni kell úgy, hogy a kampányokat, a költségvetéseket, a célokat és a mutatókat hozzá igazítjuk a felhasználók szándékainak minden egyes szakaszához.

Ráadásul, az automatizációk kihasználásával is elősegithetjük szándék alapú PPC stratégiánkat. 

A dinamikus hirdetési megoldások (például a reszponzív keresési hirdetés) és az automatikusan optimalizált beállításokkal rendelkező kampányok, az algoritmusnak köszönhetően jelenítik meg a legnagyobb potenciálú hirdetéseket, valamint azokat a hirdetéseket, amelyek illeszkednek az algoritmikusan következtetett szándékhoz, a kézi hirdetési teszttel szemben.

A kulcsfontosságú keresési kifejezések organikus eredményeinek áttekintése mellett, a keresési kifejezések riport jelentései értékes betekintést nyújtanak. 

A non brand kulcsszavak következetes és értelmes jelenléte itt kritikus jelentőségű. Ezek mellőzése nélkül, a keresési kampányok nem fogják elegendő mértékben bekapcsolni a felhasználói keresési tevékenységet.

Mit tapasztalunk mi?

A kezdeti eredmények azt mutatják, hogy az öt szót meghaladó, hosszú márkájú, nem márkás lekérdezések száma növekszik, mind a megjelenítésekben és kattintásokban. 

A PPC jövője

Még viszonylag korai lenne messzemenő következtetéseket levonni, ugyanis a trendeknek általában egy kicsit hosszabb időre van szükségük a megvalósuláshoz. 

 

Az viszont elmondható, hogy a Google kezdeti iránya alapján, a BERT sokkal nagyobb potenciállal rendelkezik a keresők számára, a jobb környezet és gazdagabb felhasználói élmény révén. 

Ne felejtsük azonban, hogy a fizetett keresési hirdetések kulcsszerepet játszanak a SERP-ben. 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!