Segíthetünk?

Blog

2021. október 28.

CAPI Gateway és AEM iOS14 felhasználóknak

A Facebook egy sor fejlesztést jelentett be, amely segíti a hirdetőknek a mérést és a teljesítmény növelését.

,,A sűrű ünnepi vásárlási szezon előtt és a digitális marketing iparág változásainak kellős közepén a fő prioritásunk, hogy segítsünk nektek az új és meglévő ügyfelek elérésében, az üzleti célotok teljesítésében és a kampányaitok teljesítményének mérésében’’, mondta Graham Mudd, a Facebook Termékmarketing Alelnöke egy írásos nyilatkozatában.

Az újítások a következők:

Conversions API Gateway

A bejelentés szerint az Eseménykezelőnek ez az önkiszolgáló opciója ,,jelentősen csökkenti’’ a Conversion API beállításához szükséges időt. Lehetőséget ad a hirdetőknek a CAPI előnyeinek kihasználására kódolás vagy fejlesztő bevonása nélkül.

A Facebook javasolja a CAPI Gateway-t olyan hirdetőknek, akik:

  • Már használják a Facebook Pixel-t.
  • Még nem használnak Conversions API-t a weboldal eseményeinek küldésére
  • Legalább 2000 USD havi büdzsével dolgoznak kifejezetten a webes eseményekre optimalizáltan.

Aggregated Event Measurement (AEM) iOS14 felhasználók számára

Az Apple Keresési Hirdetések bevétele és piaci részesedése drasztikusan megnőtt, miközben a személyre szabott hirdetések erős hátrányba kerültek más platformokon – a Facebookot is beleértve.

Az iOS14 felhasználókra irányuló új kampányjelentés-fejlesztéssel a Facebook

  • Alapértelmezettként engedélyezte a megtekintés utáni attribúciót újonnan létrehozott, webes eseményekre irányuló kampányokban
  • Kiterjesztette az AEM-et, hogy automatikus átirányítás esetén figyelembe vegyen minden, a hirdetőhöz kapcsolódó weboldalról származó konverziót
  • Engedélyezte a hirdetői szintű jelentéseket olyan hirdetőknek, akik nem birtokolják a domaint, amelyekre a hirdetéseik mutatnak.

A Facebook szintén megkezdte az App AEM bemutatását, amely egy új, korábbi ügyfeleket célzó, applikációkra irányuló kampányok méréseinek jelentésére szolgáló eszköz minden iOS felhasználóra (beleértve az iOS14.5+ felhasználókat is). Ez elérhető lesz olyan hirdetőknek, akik applikációs eseményekre irányuló katalógus kampányokat futtatnak.

A Facebook egy olyan újítást is létrehozott, amely segíti a hirdetőknek a konverziós útvonalak vizsgálatát iOS 14+ Mobile App Install kampányok esetén azáltal, hogy láthatóvá tették a megtekintés utáni konverzió attribúciót az Apple SKAdNetwork API-jára hagyatkozóknak.

Folytatódnak az egész iparágat érintő mérési és attribúciós kihívások

Mike Rhodes, az AI-vezérelt Apple Search Ads (ASA) ajánlattételi motorja, a Smart Bidder megalapítója, arra számít, hogy a hirdetők attribúcióval kapcsolatos nehézségei folytatódnak.

,,Az App Tracking Transparency [amely megkérdezi a felhasználóktól, hogy beleegyeznek-e a tevékenységük követésébe más weboldalakon és applikációkon] egyre inkább érinteni fogja a kampányteljesítmény hirdetési csatornákon átívelő megfelelő attribúcióját Apple készülékek esetén, kifejezetten limitálva a pontos attribúciót az ismert ASA csatornákon’’, mondta Rhoades. ,,Azok a hirdetők, akiknek vizsgálniuk kell a ROI-t és támogatniuk a cégük fejlődését, egyre több problémát fognak találni ezzel a trenddel.’’

Az ASA-ra való anyagi ráfordítás egyre nagyobb nehézséget jelent a hirdetőknek, mivel ennek a csatornának a menedzselése jelentős erőforrásokat igényel. ,,Ha számításba veszünk egy csatornát, amely folyamatos és több időzónán átívelő figyelmet igényel, könnyedén láthatjuk, miképpen támaszt ez erőforrásbeli kihívást sok nagyvállalatnak’’.

Szeptemberben a Facebook úgy becsülte, hogy összességében az iOS webes konverziók számát nagyjából 15%-kal jelentette kevesebbnek a valósnál, és azóta igyekeznek ezeket a réseket befoltozni a 2021-es ünnepi időszakra.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!