Segíthetünk?

Blog

Hírek

2018. január 17.

A Chrome blokkolja a hirdetéseket február közepétől

Júniusban jelentette be a Google, hogy a Chrome 2018 elejétől minden, nem megfelelő hirdetést (ide értve a Google általi hirdetéseket is) blokkoklni fog. Mostanra a dátum is nyilvános lett: 2018. február 15.

Érdekes módon a dátum nem valamilyen Chrome frissítéshez vagy verzióhoz kötődik, ugyanis a Chrome 64-es verziója január 23-tól, a 65-ös verzió pedig március 6-tól érhető el. Ebből arra következtethetünk, hogy a blokkolás a felhasználóknál fokozatosan kerül bevezetésre.

A Google 2017-ben csatlakozott a „Coalition for Better Ads” csoportuláshoz, melynek már a neve is elég beszédes.  Röviden a cél a fogyasztóbarátabb hirdetések alkalmazása, melyhez különféle standardokat határoz meg, és útmutatást ad.

jo-hirdetes-formatumok

A Google azt is megfogalmazta, hogy hogyan van lehetőség visszajutni hirdetéseinkkel a böngészőbe, melynek részleteiről itt és itt tájékozódhatunk.

Az Ad Experience Report eszköze képernyőfelvételekkel és videókkal mutatja meg elégedetlenségének tárgyát, valamint tanácsokat ad, hogy mivel váltsuk ki azokat.

A Google stratégiája egyszerű: A Chrome alkalmazásával csökkentsük a rossz minőségű hirdetések számát. Fontos azonban, hogy a Google pusztán egy nem megfelelő hirdetés miatt nem marasztalja el a hirdetőt, csak figyelmeztetésben részesíti. Az alábbi küszöbértékeket határozta meg az oldalmegtekintések mentén:

  • 7,5% a hatályba lépést követő első két hónapban
  • 5% az ezt követő négy hónapban
  • ezt követően pedig 2,5%.

Arra számítanak, hogy ezáltal csökken a harmadik féltől származó hirdetésblokkolók használata, amik az összes hirdetést blokkolnák, ezzel sértve a szabad tartalom áramlást.

 

Hírünk a venturebeat.com cikke alapján készült.

 

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!