Segíthetünk?

Blog

2020. október 29.

Dollármilliókra tehető a Facebook hirdetési csalások értéke

Az Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) arról számolt be, hogy a közösségi médiával kapcsolatos dokumentált fogyasztói átverési panaszaik soha nem látott szinten emelkednek. A fogyasztók 2020 első hat hónapjában 117 millió dollárt veszítettek, szemben a 2019-es 134 millió dollárral.

A bűnözők visszaélnek a Facebook és az Instagram hirdetésekkel, hogy 2020-ban dollármilliókat csaljanak ki a felhasználóktól. A Facebook-hirdetésekkel kapcsolatos online vásárlásokra a fogyasztók közel 100% -arról számolt be, hogy a megrendeléseiket soha sem kapták meg.  

Nagyon népszerűek az úgynevezett “romantikus hirdetések is”, amikor az érzelmeinkre játszva próbálnak meg a csalók pénzt szerezni. 

A csalók a következő módokon próbálnak meg pénzt szerezni: 

  • Online vásárlás 
  • Romantikus hirdetések (például felajánlás, beteg gyermeke számára gyűjtés) 
  • Gazdasági könnyebítés sejtető csalások
  • Állásra jelentkezési lehetőségek
  • Pénzadományok 
  • Ajándékok
  • MLM hirdetések
  • Piramis játékok
  • Bizalmi körök, ajándékozások 

Sajnos a csalások sokszor arra is irányulnak, hogy átvegyék a profilunk alatt az uralmat.  A csalók kihasználják azt a tényt, hogy a Facebook-felhasználók megbíznak az ismerősök üzeneteiben. A Facebook-hirdetéseket kihasználó csalások károsak a fogyasztók és a törvényes hirdetők számára. Több millió dollár veszett kárba, és az áldozatok elmondják a barátaiknak is a rossz tapasztalatokat. Az utóbbi időben több Google Ads, vagy Tik tok kedvezményt kínáló scam is jelent meg,, mielőtt egyáltalán rákattintanánk az ilyen ajánlatokra, tájékozódjunk az adott hirdetési platform hivatalos felületein. 

A hirdetés sikere a bizalomtól függ. Bármi, ami rontja a bizalmat a Facebook reklámozással kapcsolatban, rosszat tesz a reklámökoszisztémának is. 

A teljes jelentés itt olvasható: https://www.ftc.gov/news-events/blogs/data-spotlight/2020/10/scams-starting-social-media-proliferate-early-2020

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!