Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. június 02.

Duplájára fog nőni a mobil keresések száma!

Nemrégiben adtunk hírt arról, hogy a Google a hivatalos blogján is bejelentette: egyes országokban a mobil keresések száma már meghaladja a desktop eszközön történő keresésekét! A hír ugyan nem ért minket váratlanul, de a keresési szokások ilyen mértékű változása mindenképp érdekes fordulatnak tekinthető.

A keresési szokások változása másokat is foglalkoztat, a BIA/Kelsey piackutató cég például amerikai viszonylatokban nézve készített egy statisztikát, melyben előrevetíti, hogy az elkövetkező néhány évben milyen léptékű lesz ez a fajta átalakulás.

Mobil és Desktop keresések alakulása

Az adatokból jól látszódik, hogy már 2014-től megfigyelhető volt valamilyen mértékű lemaradás, de az igazi vízválasztó a 2015-ös év lesz: míg a desktop keresések számlájára átlagosan évi 64 milliárd lekérdezés jósolható meg, addig a mobilnál 23%-os növekedés valószínűsíthető, mely közel 82 milliárd keresési volument jelent.

Félelmetes belegondolni, de ez a növekvő tendencia előreláthatólag folytatódni fog az elkövetkezendő években is, 2018-ra a különbség (ilyen mértékű tempóban) a duplájára fog nőni. Ezzel egyidejűleg, a desktop keresések számában kisebb mértékben, de csökkenést figyelhetünk meg.

Mobil és Desktop hirdetések alakulása

Bár a különbség még nem ennyire jelentős, de a hirdetésekre költött összegekben is megfigyelhető bizonyos mértékű változás, de egyelőre még kiegyensúlyozott a két felület. A statisztikát nézve 2016-ra azonban ez a tendencia is megfordul, és mobil ezen a területen is uralkodó lesz.

Ha nem is ilyen mértékben, de az elkövetkező időszakban bizonyosan teljesülni fognak a fenti jóslatok Magyarországi viszonylatokban is. Nem kell ahhoz számításokat végezni, hogy lássuk milyen ütemben fejlődnek és változnak a mobil felhasználói szokások. Amióta a mobil optimalizált weboldal a Google rangsorolásába is beletartozik, azóta elindult egy olyan folyamat, aminek még igencsak az elején tartunk.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!