Facebook és Google – a hivatkozói forgalom éllovasai
A Google monopóliuma a hivatkozói forgalom terén eddig megtörhetetlennek látszott, ám a Facebook lekörözte a keresőóriást.
Érdekes adatokkal rukkolt elő a Parse.ly, egy online forgalom elemzéssel foglalkozó nemzetközi cég. Negyedéves riportjában jelentést adott többek között a hivatkozói forgalmak alakulásáról is. Ebből kiderül, hogy a Facebook már meghaladja a Google oldalakat a hivatkozói forgalom generálásában.
A riportban a Parse.ly a comScore és az Alexa adatai alapján a top 100 hírportált, és ezek hivatkozói forgalmát vizsgálta 2015. május és július között. A hivatkozói forgalom 43%-a érkezett közösségi hálózatokról, míg 38%-a keresésekből. A Google oldalak (például a Google.hu és a Google News), valamint a Facebook a teljes hivatkozói forgalom csaknem kétharmadáért felelt. Ezzel szemben a harmadik és negyedik legtöbb hivatkozói forgalmat generáló oldalak, a Yahoo és a Twitter, ketten együtt csupán 9,3%-ot tudnak felmutatni.
A hivatkozói forgalom oroszlánrészéért mindig is a Google felelt, legjobb eredményét 2013 őszén érte el – épp akkor, amikor a Facebook kezdett lényegesen megerősödni. Most azonban a Facebook erősebb, mint valaha. A hivatkozások 38,3%-át tudhatja magáénak, míg a Google eredménye 35,8%.
Ez a változás feltételezhetően a hírfogyasztási szokásainknak, és ezek átalakulásának köszönhető. A helyett, hogy mi keresnénk a híreket, a hírek találnak ránk. A kiadók, írók, hírportálok, egyéb tartalomkészítők a SEO helyett/mellett inkább a közösségi hálózatokra fókuszálnak.
1 hozzászólás
Ami igazán releváns továbbra is az a Google keresésekből jövő forgalom. Ebben nem látszik Google versenytárs Magyarországon. Tehát a SEO helyett kár lenne csak a közösségi oldalakra fókuszálni. Aki pedig SEO-ból érkezik azt relevánsabb látogatásnak is tartom, mint aki a FB-ról kattint. Ti hogy vagytok ezzel?