Segíthetünk?

Blog

Hírek

2015. augusztus 25.

Facebook és Google – a hivatkozói forgalom éllovasai

A Google monopóliuma a hivatkozói forgalom terén eddig megtörhetetlennek látszott, ám a Facebook lekörözte a keresőóriást.

Érdekes adatokkal rukkolt elő a Parse.ly, egy online forgalom elemzéssel foglalkozó nemzetközi cég. Negyedéves riportjában jelentést adott többek között a hivatkozói forgalmak alakulásáról is. Ebből kiderül, hogy a Facebook már meghaladja a Google oldalakat a hivatkozói forgalom generálásában.

A riportban a Parse.ly a comScore és az Alexa adatai alapján a top 100 hírportált, és ezek hivatkozói forgalmát vizsgálta 2015. május és július között. A hivatkozói forgalom 43%-a érkezett közösségi hálózatokról, míg 38%-a keresésekből. A Google oldalak (például a Google.hu és a Google News), valamint a Facebook a teljes hivatkozói forgalom csaknem kétharmadáért felelt. Ezzel szemben a harmadik és negyedik legtöbb hivatkozói forgalmat generáló oldalak, a Yahoo és a Twitter, ketten együtt csupán 9,3%-ot tudnak felmutatni.

Hivatkozói forgalom - trendek

A hivatkozói forgalom oroszlánrészéért mindig is a Google felelt, legjobb eredményét 2013 őszén érte el – épp akkor, amikor a Facebook kezdett lényegesen megerősödni. Most azonban a Facebook erősebb, mint valaha. A hivatkozások 38,3%-át tudhatja magáénak, míg a Google eredménye 35,8%.

Ez a változás feltételezhetően a hírfogyasztási szokásainknak, és ezek átalakulásának köszönhető. A helyett, hogy mi keresnénk a híreket, a hírek találnak ránk. A kiadók, írók, hírportálok, egyéb tartalomkészítők a SEO helyett/mellett inkább a közösségi hálózatokra fókuszálnak.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

1 hozzászólás

Ami igazán releváns továbbra is az a Google keresésekből jövő forgalom. Ebben nem látszik Google versenytárs Magyarországon. Tehát a SEO helyett kár lenne csak a közösségi oldalakra fókuszálni. Aki pedig SEO-ból érkezik azt relevánsabb látogatásnak is tartom, mint aki a FB-ról kattint. Ti hogy vagytok ezzel?

Írta: Bolyki Bence
2015. augusztus 25.
Válasz

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!