Segíthetünk?

Blog

Hírek

2020. január 27.

Facebook: megszűnik a hirdetéscsoport szintű költségkeret beállítás

A változás 2020 februárjára várható és célja, hogy a hirdetéscsoport szintű költségtől fokozatosan áttérjünk a kampányszintű költségoptimalizálásra. Ez utóbbi egyébként 2019 szeptembere óta elérhető.  

Mi is pontosan a kampányszintű költségoptimalizálás? (továbbiakban: CBO)

  • Automatikusan osztja szét a rendelkezésre álló keretet a hirdetéscsoportok között annak érdekében, hogy biztosítsa az optimális eredményeket. 
  • Folyamatosan az elérhető, legjobb megoldást figyeli a kampány sikere érdekében, és aszerint osztja el a büdzsét kampány hirdetéscsoportjai között. Ezt kb. ahhoz lehet hasonlítani, ahogyan a hirdetések esetében is automatikusan az jelenik meg többször a felhasználónak, amely potenciálisan jobban fog teljesíteni.
  • Habár ennek a funkciónak is az a szerepe, hogy egyre inkább az automatizáció felé vegyük az irányt a költségkeret elosztásnál, ezzel együtt azonban továbbra is megmaradnak azok a funkciók, amelyek segítenek kontrollálni a költéseket hirdetéscsoport szinten:
    • Napi vagy élettartamra szóló költségkeret
    • Ajánlattételi korlát
    • Minimum és maximum költségkorlát 

facebook

Miért hasznos a CBO? 

Mert időt nyerhetünk azzal, hogy nem kell manuálisan átcsoportosíttnunk a hirdetésécsoportok között a keretet. A rendszer megteszi ezt helyettünk.

Néhány fontos gyakorlati tudnivaló:

  • Azok a kampányok, amelyek eltérő konverziós pontokat tartalmaznak eltérő konverziós értékkel, azokat külön kampányba kell majd áthelyezni. Azért, mert a rendszer azt a konverziót fogja előnyben részesíteni, amelyik jobban teljesít még akkor is, ha az NEM a legértékesebb konverziónk. Pl: ne legyen egy kampányban 2 olyan hirdetéscsoport, ahol az egyik kosárba helyezésre a másik pedig vásárlásra van optimalizálva. A rendszer ebben az esetben a kosárba helyezést fogja előnyben részesíteni, mert abból tud több konverziót behúzni. 
  • Nem javasolt egy kampányon belül keverni a remarketing és “top-és mid funnel” közönségeket, mivel ez felemás jeleket küldhet a kampány szintű költségkeret-beállítási algoritmusnak: a remarketing metrikák általában jobbak, mint a funnel többi fázisának eredményei. Így pedig a CBO algoritmus a high-funnel hirdetéscsoportok teljesítményét hátráltathatja, amelynek következtében csökken az új userektől érkező forgalom. 
  • Ha van lokáció alapú célzás speciális céllal vagy büdzsével egy hirdetéscsoportban, akkor ezeket is érdemes külön kampányba szegmentálni azért, hogy teljes mértékben tudjuk kontrollálni őket. 
  • Az automatizálás mellett is érdemes folyamatosan figyelni a hirdetéscsoportok teljesítményét.

Összességében: át kell gondolni, hogy mely kampányokba milyen célzásokat érdemes tennük: a remarketinget érdemes lesz külön venni, illetve jól menő közönségek mellett ne teszteljünk majd újakat.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!