Segíthetünk?

Blog

2022. október 11.

Facebook – Special Ad Category hirdetések korlátozása

A napokban Magyarországot is hivatalosan elérte a FB különleges hirdetési kategóriáját érintő változásai.

A hetekben már lehetett látni a Facebook hirdetéseknél vagy visszautasítást vagy korlátozást, amire nem lehetett magyarázatot találni, ha eddig is a special ad categoryba tartozott a hirdetés, valószínűleg emiatt lehetett.

Változások:

  1. Nem lehet életkor, nem, irányítószám, multikulturális affinitás vagy karakterisztikus jellemzők alapján célozni
  2. Lookalike továbbra sem lehetséges
  3. Special ad audiences további korlátozása
  4. Irányítószám helyett a 10 mérföldes rádiusz lesz a minimum célzási lehetőség, vagy várostól vagy elhelyezett pintől számítva
  5. Kizárásokat nem lehet többé tenni, semmilyen formában
  6. Special ad audiences október 12-től hivatalosan nem lesz elérhető, le fogják állítani az ezzel kapcsolatos ad seteket, de előtte lehetséges még újak létrehozása

A Facebook hivatalos célja, állásfoglalása arról, hogy ezt miért teszi: Rasszra, etnikumra, karakterisztikus jellemzőkre, életkorra, fogyatékosságra való diszkriminatív hirdetések elkerülése a cél.

Tippeink:

  1. A 10 mérföldes rádiusz kötelező minimum, így a hirdetésen belül ahol csak lehet, helyezzük el, hogy az adott helyszín pontosan hova vonatkozik, cím szerepeljen a szövegezésben
  2. Special ad audiences használata
  3. NE legyen túl sok admin a fiókon (legfeljebb 5 fő)
  4. Ne fusson túl gyakran adományozásra, vagy versenyre való ösztönző hirdetés a fiókból
  5. Tartalom fontossága! – Ne használjunk annyi személyes megszólítást – Te! Tiéd! Stb… legalábbis az elején, amíg az algoritmus sok mindent visszadobhat
  6. Ha dealership státuszban az oldalunk hirdet hitellel és hitel nélküli termékeket (autóknál legjellemzőbb), kategorizáljuk külön feeddel vagy oldalon belüli szegmentálással valahogy, mert a hitel nélkülieket lehet a special ad category besorolás nélkül is futtatni

Egyes tanulmányok szerint, ezek a szabályozások (szigorítások?) nem rontottak, éppen ellenkezőleg, javítottak a helyzeten, mert a túlságos szűkítést elkerülve jobb közönségeket értek el. A jelentkezők száma duplázódott, míg a cpc ugyanaz maradt, mindezt úgy, hogy a CTR szintén duplázódott. Amiről  egyelőre nem írnak, hogy a költéseket hogyan kell allokálni, így sejthető, hogy magasabb büdzsékre lesz szükség a hirdetők körében.

TETSZETT A CIKK?

Szeretnéd havonta összesítve megkapni a legfontosabb szakmai cikkeket, híreket?

Feliratkozom a hírlevélre

Cégünk Magyarország első, Google Partner minősítéssel is rendelkező, performance marketing ügynöksége. Az AdWords hirdetéseken és prémium keresőoptimalizáláson kívül, kiemelt fontosságú területek a különböző CPC, CPL hirdetési rendszerek működtetése, a közösségi marketing és az e-kereskedelmi tanácsadás. Innovatív üzletfejlesztésünknek és proaktív menedzseri szemléletünknek köszönhetően évről, évre egyre többen választják ügynökségünket. Munkatársaink egytől egyig tapasztalt szakemberek, erős mobil és webanalitika fókusszal.

Szólj hozzá!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Kapcsolat

Vedd fel velünk
a kapcsolatot!

Kérdéseidre legkésőbb 24 órán belül válaszolunk.
Kérj ingyenes konzultációs időpontot!